Måste ge en eloge till Postnord

Jag brukar ju ofta spy galla över detta företag p g a deras sjukt dåliga support när det kommer till reklamationer. Ett tag fungerade det riktigt dåligt men nu när jag tittar tillbaks under det gångna året så har det endast varit strul med ett eller två paket. Kollade i min app hur många paket jag fått sedan den 1/11 2020 då min app nollställdes p g a telefonbyte. Jag blev faktiskt lite imponerad av deras felprocent.

9 gillningar

Jag kan återställa hatet med ett paket som skall till @Esse från mig. Vad faaaaaan håller de på med :joy:

1 gillning

Satan, hoppas du får paketen hem och inte behöver hämta själv.

73 kilo är väl vad hans McDonaldspåsar väger så det är nog inga problem för honom att bära hem :smiley:

1 gillning

@Zop vad säger du om PostNord? :laughing:

Tänkte mer på 397 besök till postombudet. :slight_smile:

1 gillning

:face_with_symbols_over_mouth:

Får allt hemkört. Paketen väger nog 5-10kg i snitt så vikten är fel.

2 gillningar

Jag har aldrig några problem med Postnord. Men jag är väl partisk, jag jobbade på Posten på 90-talet.

Faktum är att det funkar bra för det mesta men när det blir problem så är deras hantering av detta skrämmande dålig. På 90-talet funkade det betydligt bättre. Om det var din förtjänst har jag inte en aning om. :joy::joy:

2 gillningar

Givetvis. :sunglasses:

(Inte. Knappast. Dock körde jag ut företagspaket i norra Stockholm.)

Edit: Jag gjorde ett misstag som jag kan påminna mig. Jag missade att hämta värdepåsen från ett postkontor på kvällsturen. Arbetsledaren informerade mig om det när jag kom fram till postcentralen i Täby. Pinsamt.

Jag tror att Postnord har lägre felprocent än de flesta här på forumet har på jobbet.

2 gillningar

För att inte säga jämfört med framförallt UPS.

Har varit väldigt nöjd med Postnord. Men jag gillar inte de nya rutinerna med att de börjar lämna försändelser utanför dörren istället för att de gick till ett ombud per automatik om man inte var hemma.

Så om möjligt beställer jag med Bring eller Instabox i fortsättningen om de möjligheterna finns.