Nu delar jag denna roadtrip i efterhand. Borde kanske gjort det under tiden. Men blev lite inspirerad av @MrMustang
Vi körde en liten roadtrip direkt efter skolavslutningen för att barnen skulle känna ledighet.
Malmö- Hamburg - Hannover - Leipzig - Berlin - Malmö.
Fokusering lite på fotbollsarenor pga att sonen gillar ultraskulturen. Jag också såklart ![]()
Hamburg: Besök vid St. Pauli, Reeperbahn och Volkparkstadion. Liten miss att vara där på söndag med tanke på att mycket var stängt. (Uland på det sättet) Räddas dock av att Tyskland spelade VM-premiär på kvällen.
Hannover: Trodde lite att detta bara skulle vara en ”övernattning” men staden levererade. Riktigt mysigt. Klassisk tysk parkstadion.
Leipzig: Gamla öst. Riktigt fet tågstation och ingen besök på fotbollsarena pga Redbull ![]()
Lite historia dock med måndagsdemonstrationerna.
Berlin: Vår favorit stad i Europa efter London. Tropical Island. Olympiastadion och sjukt mycket ww2 historia med muren. 16-åringen gillade starkt.
Lång hemresa från Berlin till Malmö men kom hem lagom till att ta en öl på midsommarafton
(Och ja, Peugeot:en levererar hela resan)






























