MacWorld-tidningar från 90-talet

Någon som vill ha några årgångar MacWorld från 90-talet? Finns att hämta i Hökerum, Västra Götaland.
Annars eldas de upp under våren.

1 gillning

Har du numret med artikeln där en astrolog spår Steve Jobs framtid inom Apple? Vill minnas att hen prickar oväntat rätt med facit i hand.

Minns inte vilket nummer, men i samband med att Jobs kom tillbaka till Apple.

Har försökt hitta den artikeln på nätet under åren men har inte lyckats. Någon annan som vet vilken artikel jag menar?

Har faktiskt ingen aning om aritkeln i fråga finns med i bunten...

1 gillning

Är det denna du tänker på?

@carlsson Om det är artikeln ovan, så torde det vara November 1994.

1 gillning

Någon (tyvärr inte jag, någon annan nörd) skulle kunna göra en riktig kulturgärning och skanna in dem innan de läggs på brasan. VintigeApple.org har kompletta årgngar av engelska MW. Behållningen i gamla tidningar brukar ju ofta vara icke-redaktionellt innehåll som insändare och i detta fall den svenska 90-talsreklamen :slight_smile:

https://vintageapple.org/macworld/

Jag försökte också hitta, men letade ju då lite i utgåvor 96-97. Det här var ju en äkta förutsägelse (eller önskedröm), två år före!
Och här är sidan 258 i engelska utgåvan:

Hmm, skiten också, nu gav du mig just mer att göra…

Jag har fått en som är intresserad, men han slutade att höra av sig.

3 gillningar

Bra källa. Kan kolla vidare där.

Också bra förslag på artiklar, men jag har för mig att den jag tänker på var en regelrätt spådoms-människa som spådde Steve Jobs baserat på hans födelsedag.

Detta var ju ca 25 år sedan, och jag läste artikeln som en rolig grej. Fanns ju inte i någons värld att Apple skulle bli största företaget i världen under 90-talet.

Kan eventuellt ha varit PC & Mac magasine också. Tror det var den och macworld vi prenumererade på i omgångar.