Macradion: Sjukhusbelysning och massvis av skärmar

Ni pratade om nån “developer” mode i safari? Hur och vart aktiverar man det? Väljer man vilka siter som den ska låtsas vara Chrome eller gäller det alla i den sessionen?
Just Li ked in, och facebook går ju långsamt som en skördetröska i Safari.

Appropå 1 password, sjukt bra app. Dock så är jag lite allergisk att betala månadsavgift för tjänster. Jag var early adapter på 1 password och köpte deras fulla versioner av program till windows,android, mac, och ios.
Så jag är ovillig att köra abonnemang a v den anledningen. PS, om man pratar med supporten kan man köpa programvaran istället för att betala månadsavgift,.
Funderar på att skaffa programmet för Mac igen, då den gamla inte fungerar längre efter MacOS uppdaterats för några omgångar sen…
fick nog ett pris på ungefär 60 usd. för köp.
Men sen så använder jag mer och mer keychain, men då man är tvungen att använda windows också så försöker jag f över det i antingen 1password eller till google.

Öppna inställningarna för Safari och gå till Advanced, längst ned kan du bocka i “Show Develop menu in menu bar”. Sen är det klart! Så kan du sedan välja Develop i menyraden längst upp gå till user agent och välja annan läsare.

1 gillning

Nice.:slight_smile: tack

Kan inte se att ändra User agent ska påverkar prestandan då det inte påvekar hur Safari renderar sidan utan bara hur servern uppfattar webbläsaren. Bra om man t.ex. vill få en mobil webbsida från servern när man sitter i Safari på desktop.

1 gillning

Exakt så är det!

Aha ok. Men just Linked in fungerar dåligt i safari med att klicka mm (i alla fall i min) får se ord et hjälper… Men Facebook fattar jag inte varför den är så slö i safari…

Jag är ingen stor användare av LinkedIn men har inte märkt några problem där med Safari. Facebook använder jag inte överhuvudtaget.