Macradion: Klockan tickar

Från sajten:
image

Det börjar dra ihop sig för teknikhösten 2021 och vårt fokus ligger självklart på Apple. Men det kommer även en del annat kul.

Äntligen börjar vi se fler rykten och nyheter efter sommarens torka. Apple Watch 7 börjar växa fram genom rykten och i våra drömmar. Den blir inte rund, men platt. Dessutom har Philips Hue kommit med nyheter, HBO Max är påväg till Sverige och vi försöker reda ut hur nödig eller onödig Apple TV är idag.

HJÄLP OSS

Hjälp oss att fortsätta göra det vi älskar! Klicka dig gärna vidare och gå med i vår Patreon så vi kan fortsätta göra härliga produktioner framöver. Du som är Patreon får dessutom podden helt reklamfri varje vecka. Nu finns dessutom Patreon i svenska kronor så ni vet vad ni ger utan konstiga uträkningar på utländska. Missa heller inte vår alldeles egna Macradion-butik!

LYSSNA

FOLJ OSS

Missa inte att prenumerera på vår YouTube-kanal där vi kontinuerligt lägger ut recensioner och mindre tester.

Stort tack, Dennis och de två Marcusarna.

1 gillning

Vad gör ni med era klockor om ni har så dåligt batteri vid kvällen? En annan har många ggr 55-60% kvar efter en hel dags användning.

1 gillning

Tack för att ni löste problemet med ”bajsbrun” färg. Hade exakt samma problem :grinning_face_with_smiling_eyes:

Haha du och Larsson alltså!

1 gillning

Ingenting nästan, notiser mest. Annars rör jag aldrig min.

Jag har upplevt samma senaste veckorna.
Har en Serie 6 som jag köpte vid lansering och efter 15-18 timmar är jag nere på rött. :man_shrugging:
Inte varje dag men händer några gånger i veckan.

För mig handlar det om hur mycket jag använder klockan utan telefonen. LTE slukar mycket ström och jag brukar vara ute och röra mig mycket utan telefonen. De dagarna är det svårt att få klockan att överleva utan stödladdning.
Sedan så drar spel och sånt en del på klockan också samt att batteriet är inte helt fräsht i min Series 4.

Jag kör just nu med series 3 utan lte. Notiser och träning varje dag.

Jag har haft min på mig hela dagen och har nu 69% kvar. Då har jag ”Appaktiviteter i bakgrunden” påslaget

2 gillningar

Det kan nog förklara en del, nya klockorna har ju fler mätare och sen även always on :slight_smile:

Kör en series 6 men utan LTE

1 gillning

Har inte heller LTE aktiverat.

Det hade varit nice om series 7 gick att ladda mot mobilen som deras MagSafe batteri. Då hade det räckt att ha med sig en laddare.

1 gillning

Har en SE, Tappar kanske 40% på en dag. Har dock rätt få notiser igång, kan vara det som håller den vid liv

Ingen always on där heller, tror det är största boven.

2 gillningar

Slår jag på always-on så dödar jag min Series 5 på mindre än en dag, annars håller den nästan 2 dagar.

2 gillningar

Kör always on på min S6 och den har runt 50% kvar efter en dag

2 gillningar