Macradion: Hi, Speed

Från sajten:
image

Pre­cis innan veck­ans avs­nitt möttes vi av nyheten om datumet för näs­ta Apple-event.

Vi pratar kom­mande event och ryk­ten (som van­ligt) — alla iPhone 12-mod­eller, hur blir det, vad ska vi väl­ja? Får vi mer Apple-ljud? AirTag? Frågeteck­nen är mån­ga. Dessu­tom har Den­nis provat nya Hue-pro­duk­ter och Sev­eryd har föräl­skat sig i always-on och iCloud.

 

 

Hjälp oss att fort­sät­ta göra det vi älskar! Klic­ka dig gär­na vidare och gå med i vår Patre­on så vi kan fort­sät­ta göra härli­ga pro­duk­tion­er framöver. Du som är Patre­on får även pod­den helt reklam­fri var­je vec­ka och kan tit­ta på oss live när vi spelar in avs­nit­tet var­je måndag 21:00! Du hit­tar pod­den på bland annat:

Apple Pod­casts
Spo­ti­fy
Acast

Du kan även föl­ja Macra­dion direkt på Face­book.

1 gillning

Jag älskar både koriander och Ambilight. :heart_eyes:

Utan att ha lyssnat:

Koriander: :+1:t2:

Ambilight: :-1:t2:

Severyd: :truck: :truck:

1 gillning

Kollade batterihälsan på mitt klocka s3 snart tre år gammal. :+1:t3::+1:t3::clap:t3::clap:t3:

1 gillning

:open_mouth: Har 89 % på min Series 5.

97% på min S5, köpt i maj i år…

Har 100% på min S6.:joy:

1 gillning

What?! Använder du inte klockan? :slight_smile:
Har 86% på min två år gammal S4.

1 gillning

Noterar för övrigt att de flesta i den här tråden gör fel och skriver ihop tal med procent (Apple gör rätt). % ersätter alltså ordet procent och ni skulle väl aldrig skriva 75procent? :nerd_face:

Skulle köpa den men har inte förtroende för en bokhandel som skriver ”Spara 2%”. :wink:

1 gillning

Jodå, varje dag sen inköp i feb 2018 :laughing: Laddas varje natt. Badas med, duschas med, leks med får ta emot mkt stryk i jobbet som sågverksarbetare osv :rofl:

Ring Språket i P1!

1 gillning

Behövs inte: Frågelådan

Imponerande att den fortfarande är på 100% :slight_smile:

Min s3’a ligger på 98%. Kommer inte ihåg hur länge jag har haft den dock, runt 2-3år tror jag. Men jag är imponerad av batteriet iaf. Har den på i princip varje dag, laddar varje natt och när jag lägger den på laddaren på kvällen så är det runt 75% kvar. Och så har det varit sen jag skaffade den. (Kan man se någonstans hur länge man har haft den?)
bild

1 gillning

89 % på min S4. Snart hoppas jag S6an kommer

1 gillning

Var beställde du ifrån?

Apple.se :smiley:

Jag beställde min samma kväll som eventet och fick min för typ två veckor sedan. :man_shrugging: