Macradion: En glögg för mycket

Från sajten:
image

December är här och julmusten, glöggen och hostmedicinen är framdukad.

Stökigt avsnitt med många skratt där vi också hinner prata lite om hur Apple-resan började för oss och diskutera Black Friday, Black Week eller Black November eller vad det nu heter.

Missa för allt i världen inte att både Macraradions och Teknikveckans julkalendrar är igång. Många fantastiska klappar utlovas.

Hjälp oss att fortsätta göra det vi älskar! Klicka dig gärna vidare och gå med i vår Patreon så vi kan fortsätta göra härliga produktioner framöver. Du som är Patreon får även podden helt reklamfri varje vecka och kan titta på oss live när vi spelar in avsnittet varje måndag 21:00! Du hittar podden på bland annat:

Apple Podcasts
Spotify
Acast

Du kan även följa Macradion direkt på Facebook.

2 gillningar

Hoppas på flera sånna här avsnitt .!!!

2 gillningar

Haha du menar en fyllepodd där alla är lite kalas? Fyfan det hade nog inte gått att hantera hahaha

2 gillningar

Kan vara ett av de sämsta avsnitten hittills. Ni kommer undan med att det är ganska roligt.

Kapitel var förmodligen omöjligt att lösa.

1 gillning

Är det verkligen bara jag som tycker att vi börjar närma oss dagisnivå? Är det en podd om Apples prylar och ecosystem eller är det en podd för flams och att ständigt dissa sina sidekicks?

2 gillningar

Vi har fått massa ros för avsnittet och detta var ju såklart lite extra tramsigt men så kan det bli ibland!

3 gillningar

Uppfriskande med en ny medlem som kritiserar podden det första han gör. Se upp för @DennisKlarin. :shushing_face:

2 gillningar

Jag förstår exakt vad du menar. Om jag får gissa var det här avsnittet där man gick lite för långt åt fel håll. Tror inte det upprepas. Självskam är effektivt…:grin:.
Men vi vill ju inte att det ska bli som en P1-sändning(inget fel på min favoritkanal, men lite olika fokus) så en svår balansgång som klaras till 99(Mac) %. :smiley:

1 gillning

”Välkommen till Mac i P1 med Marcus Attefors. I dag ska vi diskutera hur den snabba tekniska utvecklingen förändrar förutsättningarna att vara människa.

Med oss i panelen har vi Dennis Klarin och Mathias Severyd, som båda har upplevt både etiska och existentiella dilemman i och med köpet av nya iPhone 12 Pro Max.”

1 gillning

Jag tycker det är fantastiskt att MacRadion vill gör en svensk podd om vårt älskade Apple men ibland (inte alls bara i senaste avsnittet) tycker jag det blir lite FÖR mycket av personliga åsikter samt dissning av varandra och lite för lite av saklig fakta.

Har nog lyssnat på alla avsnitt och vill verkligen gilla detta. Kanon bl.a. att ta upp Siri Shortcuts & 1Password till exempel. Mer sånt! Och mer Home Automation! Men ibland får innehållet mig att undra varför jag ödslar tid på detta under mina lunchpromenader.

Min förhoppning är att detta tolkas som någon form av konstruktiv kritik. Är inte här för att bara klaga! :heart: :green_apple:

3 gillningar

Det är svårt att göra en podd som alla gillar men vi uppskattar alltid kritik och tar den till oss! Ha en fin helg!

2 gillningar

Låter bra Marcus, detsamma till dig!