MacBook Pro kan bli Apples enda laptop med touchskärm

Byter ni var 3e år?

Att lägga in det i specen gör ju att man i skrivande stund inte kan få en vettig laptop med ett vettigt operativsystem. :smiling_face_with_sunglasses:

I know..:anxious_face_with_sweat:

Ja, i alla fall sedan jag fick någon typ av inflytande. Det är ganska uppenbart att de prisklasser vi köper inte klarar så mycket mer än tre år. Vi är nästan uppe i 2,5 år och flera datorer har börjat strula de senaste månaderna. Jag är lite orolig att det blir för många som går sönder innan vi köpt nya. Sedan är jag rädd att vi kanske inte har kompetensen att förstå vilken typ av segment vi bär sikta på. Jag tyckte vår it-leverantör förslog riktigt dåliga och billiga lap tops förra gången och då blir det alltid knepigt när jag ska höja kostnaden och säga att vi behöver bättre grejor, men har väldigt skakigt underlag att visa upp om någon frågar varför vi valde dyrare än förslaget. Typ.

Pratade med en hållbarhetsexpert som satt på andra sidan bordet med en MacBook och pratade om vikten att behålla datorer länge. Jag tänkte att jo jag tackar, skulle vi skaffa MacBook så är det ju en annan sak.

Som jag ofta sa till exfrun: Köp billigt köp flera. Köp dyrt köp engång.

Vi byter laptop c:a var 5:e år på jobbet. Jag fick frågan i Jan om jag ville skaffa ny vilket jag gjorde för, det är alltid kul att lukta på ny teknik. Och hade då möjligheten att gå på en Qualcomm processor laptop från Microsoft (Surfacelaptop 7). Jäklar vilken grej det är!.
Har inte märkt någon app som inte funkar och allt flyter magiskt bra. Gick från en surface Studio som kändes lika bra idag som dagen jag fick den.

Men Microsoft Surface laptops kostar lite mer så

Det är väl helt enkelt lite tips på typ av laptop jag behöver för att vi ska hamna rätt. Får återkomma i höst.