MacBook Pro är först ut med M3

Från sajten:
image

Att Apples nya proffs-chips först gör entré i MacBook Pro är kanske ingen nyhet – för självklart blir det nya proffs-datorer i 14 till 16 tum.

Formerna blir desamma men nu får vi M3-chip i MacBook Pro från 24 tusen spänn och M3 Pro och Max i ny fin svartare finish för ynka 40 papp. Det mesta är sig likt som sagt, men nu flyttar nya M3-chippet in i MacBook Pro i både 14 och 16-tum.

Nu får vi möjligheten att välja en MacBook Pro med allt från M1 upp till M3 Max-chip beroende på sysselsättning och plånbok. Men skall vi vara lite extra skrytiga så är det MacBook Pro M3 Pro och Max med en extra mörkrymdgrå kulör som gäller.

Vi får en 20 procent högre SDR-ljusstyrka i de nya datorerna, tillsammans med samma gamla inbyggda 1080p-kamera, sex-kanaliga-ljudsystem och anslutningsmöjligheter. De nya datorerna utlovar en batteritid på upp till 22 timmar.

Samtliga versioner av den nya MacBook Pro finns att beställa redan idag och levereras från och med den 7 november.

Via: Apple.

Galleri

2 gillningar

Har dom tagit bort den där remsan ovanför tangentbordet? Kommer inte på vad den heter såklart i vanlig ordning.
Actionbar eller något sådant… prostrip… :grimacing:

Touch Bar :slight_smile:

Yes, den har varit borta ett tag nu :sweat_smile:

1 gillning

När den kom så trodde man att det skulle komma ett externt tangentbord med Touch Bar. :flushed:

1 gillning

Aaaah så var det hahaha.
Jaså? Ja jag har uppenbarligen ingen koll haha men den var väl inte så populär?

Hemsk :joy:

Air fick inte M3 eller? :thinking:

Nope!

Alltid trevligt med uppdateringar. Men så pass bra som som min Mack Pro 2020 med 16 GB i RAM och 1TB hårddisk är för det mest krävande som jag gör, videoredigering i Premier Pro, så ser jag ingen vits öht med att uppgradera förrän möjligtvis när M5 eller M6 dyker upp.

Önskar att de tog bort Touch Baren från min dator också när den beter sig så här.

Skulle älska en svart MacBook Pro 14" – "problemet" är ju att min MacBook Pro 14" med M1 Pro kommer göra jobbet för mig i mååååååånga år framöver.

4 gillningar

Samma här. Svårt att hävda att man behöver en ny MBP när man med M1 Pro sitter och läser på nätet, jobbar i lite officepaketet och möjligen ser en film då och då... :sunglasses:

1 gillning

Men ones you go black...

2 gillningar

Vi behöver alla en svart Macbook Pro :heart_eyes:

Eltjep

Tycker tangentbordet har börjat strula lite på sistone... eller i alla fall en gång nu i Da Vinci Resolve.

We all go in black..:black_circle:

Men Apple, space grey är inte pro. Men silver kommer alltid vara :heart_eyes:

Det är ju inte rimligt att 14" börjar på 23t och 16" börjar på 36t... Ser att hårdvaran skiljer en del i övrigt.. men iaf..

Skillnaden är ju att 16” saknar instegsmodellen med enkel M3-processor. En 14” med samma M3Pro-processor och övriga spec som instegs 16” kostar 32,5k kr. Så hoppet från 14” till 16” är då 4,5k kr.

Om man klarar sig med enkel M3-processor men vill ha större skärm så är väl en 15” MBA mer valuta för pengarna, uppgraderad till 16/512 har den exakt samma pris som instegs MBP 14” 8/512, 24k kr.

Kan dock fortfarande tycka det är orimliga priser…