haha! Rene 
Living a life without beachballs haha
haha! Rene 
Living a life without beachballs haha
Yes tog en 16" 
Den där Escape-knappen alltså. 
Kärlek!
Så sugen på 14" iaf… svåra val.
Vad ska ni ha 14" till? Vad blev det för konf?
Bara användare som ville ha dem, det var dags för dem att förnya. Standardutförande på dem!
Jag tog M1 Pro 8-kärning med 32 GB RAM.
Ja, man måste tänka på att Excel äter upp mer RAM-minne nu när de har stöd för GIF-animationer.
Kikade på iJustins test av instegsmodellen av 14" mot bästa 16", alla verkar riktigt snabba och bra, lite mer lager och effekter i ProRes H264 i preview, och helt galet bra renderingstider.
Har blivit mer och mer filmredigering för min del så är bra sugen på en MAX
Men skulle vara så nöjd med en instegsmodell, men krämade på med värsting 2012, den har varit en trotjänare. ALLT är ju snabbar än den jag har nu
Frågan är hur en M1 pro insteg mot en M1 Max står sig om 10 år till
Tänk all färgade celler också, förstår att du måste ha Liquid Retina XDR till det
Älskar PowerBook G4 retro re-designen, gamla möter nya.
Vaaarför ska det vara så svårt att välja nu då. hade ju helt ställt in mig på 14" innan eventet…
Så sant så. Sedan har jag noterat att jag allt oftare har 2 eller 3 flikar i Excel numera…
Man känner faktiskt av den 1" större skärmen i användandet jämfört med gamla, trodde inte det skulle märkas men det gör det. Kommer du sitta ofta hemma och jobba eller skall den med i väskan?
13 mot 14”?
Blir en del på språng/hos kund, men mest kontor / hemma i olika delar av huset.
Tycker min nuvarande 15,4" är för tung och klumpig, men gillar ju stor yta, så jag tappar ca 1" eller får ca 1" mer…
13" mot 14,2" är 33,02cm mot 36,068cm, är hela 3 cm! nice!
Edit, det var visst 13,3", så 33.782 cm
Då hade jag faktiskt kört på 14"!
Tack Marcus jag spaaarar ca 2000:- på XX.XXXX 
1” extra känns alltid av, that what she said.