MacBook drar batteri på natten

Det tror jag inte, har du något exempel på vad det skulle kunna vara?

Upptäcker detta när jag ska radera alla data.

Kan det vara så att det är denna synkronisering som 1. pågår på nätterna och drar batteri? Men ska det ta så mycket? 2. Kan det ha hakat upp sig på något sätt? Bör jag avvakta eller ska jag strunta i detta och gå vidare med raderingen? Jag har inte lag in några bilder på den nya datorn. Så inget som ska synkas från datorn till molnet.

Tveka inte! Kör nu! :clap:t2:

3 gillningar

Ingen minns en fegis :wink:

3 gillningar

Vilka rådgivare man har…:grin:

1 gillning

Vi är gratis.

4 gillningar

Blir så oavsett de är att den just då synkar kör bara

1 gillning

Vet inte om det generellt är problem med iPad-appar men den som drog batteri för mig var en app med gitarrlektioner :relaxed:

Blev lite förvånad när datorn efter ett antal timmar i laddaren bara laddat till 60% och var lite mysigt genomvarm.

1 gillning

Tänkte på dina problem när jag hörde detta. Ingen aning om det är något liknande du råkat ut för🤷🏻‍♂️

Måste lyssna på det där. Björeman, var det han som startade 99? Eller minns jag fel?

Vet inte. Melin är i vart fall gammal i gemet. Har för mig att esse känner honom.

Nej, det var Björnström.

2 gillningar

Hur ser man om iCloud håller på att synka?

Inte en aning. Har aldrig ens ägt en Mac :man_shrugging:t2:

1 gillning

Jag ren installerade min MacBook Pro med macos 12.1 beta 2. I torsdags arbetade jag ca 3h igår blev de 1-2h sen idag 0h har haft den i sömnläge bara dvs dragit ner skärmen.

Har 87% batteri kvar.

MBP 14”

1 gillning

Var hittade du renen som hjälpte till med installationen? :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 gillningar

Om man i iCloud Drive har ett litet moln med en pil i, är det då att den synkar?

Yep

1 gillning

Nej det betyder att filen ligger i iCloud och inte lokalt.

Då är det väl bara ett moln.