MacBook Air med dubbla skärmar

Jag kör en 4k skärm 32 tum, fungerar bra för mig med Macbook Air M1 2020.

1 gillning

Det är ju bara en sladd in i datorn ändå :wink:

Så kör jag hemma, men på jobbet känner jag mig mer effektiv med två 27”. Har konstant mailen öppen på den ena skärmen.

Vad är den tekniska skillnaden som gör att det funkar med en docka men inte direkt från MBA?

Jag hade antagit att vanliga M1-M2 (dvs ej pro) inte orkar driva mer än en extern skärm.

Du kan driva dubbla skärmar fast med samma bild. Vill du ha två olka så är det DisplayLink som gäller

1 gillning

Då är det ju lättrae att ta några shots om man vill ha samma bild på två skärmar. :joy::joy:

DisplayLink har vi haft mycket strul med, det håller jag mig borta ifrån. Då köper jag hellre ren än Max/Pro modell.

Så olämplig på jobbet bara...

1 gillning

Du kan väl jobba hemifrån? :joy:

Fortfarande inte något att rekommendera...

Åfasen. Bara kört min en vecka, men har fungerat felfritt. Vad är det som strulat? Kör en Dell-docka på jobb

Display Link har varit backbone till många olika slags universaldockor, fungerar ibland och ibland inte, ostabilt helt enkelt. Vi har haft ett 80 tal sådanna dockor på firman innan men valt att aktivt gå bort från sådana dockor som har behov av displaylink pga av det. Vi har istället köpt orginaldockor, text Dells eller Microsofts till Surface. Nu har vi bytt det mesta, eller kommer byta, till skärmar med inbygd USB-C.

Men skulle jag gå på någon slags docka för en MacBook Pro så hade jag sneglat på någon av dom Thunderbolt dockor som finns, vet inte om dom kör DisplayLink så kanske faller ädndå. Men med tanke på kostnaden på en sådan så kan man lika väll gå upp till men M3 Pro för samma kostnad.

1 gillning

Håller med helt, Display link är ren skit. Vi köpte in deras rätt dyra hubbar till cirka 30 pers på jobbet och tror det är 5 som fortfarande använder den. De andra fick en 32-34" skärm istället.

Så mycket strul och de går sönder bara man tittar på dem typ.

1 gillning

Kan bara instämma. De är skräp.

Det är skönt med inbyggd docka(Dell u3423we) i skärmen tycker jag, funkar bra med Mac också :slight_smile:

Trodde du slutat leka med dockor. :joy:

Varje gång man besöker ett annat kontor :nerd_face::wink:

När ni säger att DisplayLink är skit, är det alla märken på dockor med DisplayLink ni menar då?
@Marcus_Attefors @Niklas_V

Flera skärmar till en MacBook Air M1? - Nr 9 av Oskar Körde en sådan förut med min m1 macbook pro, var aldrig något problem med displaylink för mig

Kör själv en Dell-docka som funkar kanon. I och för sig bara inne på andra veckan :joy:

Blev en beställning på MacBook Pro M3

5 gillningar