Lucka 8 - Mesha ihop släkten i jul

Från sajten:
Lucka 8 - Mesha ihop släkten i jul

Det finns inget som dödar julstämningen så effektivt som dåligt nätverk, med hjälp av Lucka 8 råder vi bot på detta för en lycklig vinnare!

För att vara med måste du prenumerera på kanalen samt fylla i formuläret.

Vidare är det nice om du vill kommentera med något roligt, mindre roligt eller i det närmaste tragikomiskt julminne med familjen och/eller släkten!

Tävlingsregler

Det här vore verkligen toppen att få vinna och sen ge bort till farsan som sen julklapp. Där han bor är det nämligen verkligen superdålig täckning på Wifi’t i det stora huset.

Baserat på mina erfarenheter med Orbi så är jag tippar jag att den har motsatt effekt på julefriden.

Att fira julen med ett dåligt nätverk
löser ju Orbi med ett riktigt kraftverk
så nu kan hela släkten surfa i alla rummen
och jag visat att mitt i handen sitter inte tummen
då jag kopplat samman detta mästerverk

Utveckla! Jag kör Orbi och har fasiken inte strulat en enda gång på ca 2 månader.

Har gjort det i andra trådar men kortfattat så gav jag upp efter andra Orbin jag hade. Var grymt ostabilt.

Trist! Kanske var ett måndagsexemplar

Gav upp efter två måndagsex :wink:
Min misstanke är att det hade kanske löst sig efter några firmwareuppdateringar. Så var det med Nighthawken jag har på landet. Men vem orkar vänta på att de ska släppas. :slightly_smiling_face:

Borde ju varit samma FW som jag har :man_shrugging:

Inte exakt samma modeller.

Fan va Nice!

Det finns inte utrymme för att nätet laggar
när man på julafton hela släkten taggar
Så för att förhindra att alla framför routern står
En rejäl förstärkning du nu här får

1 gillning

Mina föräldrar har säkert ringt mig 20 gånger senaste månaderna om att deras nätverk är nere. Börjar bli sjukt frustrerande! De köpte någon b lösning för några månader sedan och den verkar funka helt värdelöst. Skulle vara intressant att se om denna lösning funkar bättre.

För att en fridfull och snabb surf i juletid få.
Låt alla i släkten inloggningskod till det slöa gästnätverket få.

Där du stryper hastigheten till 0,5 mb/sekund…
och själv behåller hastigheten och får en härlig stund.

Alla andra kan sitta där och starta om appar, mobiler och paddor och fundera…, VARFÖR GÅR internet så J segt och slött.
Ingen aning svarar du lite nonchalant, det är jul, jag är ledig… Drick lite mer mumma istället och mumsa på vårt goda lokala griskött.

Väl framme, eller ja kanske strax efter alla sovit vid Kalles Ankas jul…
Går någon totalt bananas på sin telefon och slänger den i väggen. F vilket strul…

Du rimmar glatt: Hoppas du finner en ny under granen.
Eller vänta, är den avbetald? Den är väl inte äldre än två-årsplanen?

Närmare småtimmarna när barnen sover, när vi vuxna sitter och leker julspelet med en tärning som legat i en ask sen förra året.
Tuggandes på extra seg kola, avsöjar du glatt gästnätverkets begränsing och sår extra salt i såret.

Hela julafton har vi suttit här och försökt få igång skiten!
Först nu droppar du dynamiten!

“Jag tänkte inte smälla till er så hårt…”
Inte visste väl jag att ni behövde support.

Ni kanske hjälper mig från att slippa gå i exil. Jag har kommit i det läget att jag triggas och får fysiska åkommor när jag hör frasen ”men alltså har du ting A3 för det här dj*vla nätverket går ju inte att spela med”. Tror ni vi kan drömma om en välsignad och fridefull jul?:flushed: