[Löst] Emoji pluginnen trasig

Som ni alla säkert har märkt så är den plugin som möjliggör emojis inte funktionell i nuläget.
Det är inte bara bubblan som har detta problemet utan samtliga forum som uppdaterat till senaste versionen av Discourse.

Jag håller koll på de issues som finns angående det och ifall det dyker upp någon lösning så fixar jag det så fort det går. Samtidigt försöker jag även hitta problemet (då det är öppen källkod) för att kunna patcha det själv.

Jag uppdaterar denna posten ifall något förändras.

8 gillningar

En tillfällig fix har implementerats och emojis bör fungera igen.
Kommer hålla koll på hur det funkar ifall det skulle vara några problem, men låser denna tråden och ändrar den till “Löst” :slight_smile:

Låste upp igen!
Ska se vad det kan bero på.

Verkar fungera behjälpligt på dator, men det där ser ju helt klart inte bra ut!

3 gillningar

Då discourse gjorde en rätt stor förändring i hur deras emoji-picker fungerar iom senaste uppdateringen så har det gjort sönder emoji pickern.
Vi har applicerat en mindre fix för att den öht ska visas när man klickar och på så sätt finns funktionaliteten.
I vissa fall kommer det även upp en dialog som säger att det har hänt något fel, vilket också verkar bero på förändringar i discourse.

Jag kommer att fortsätta felsöka och försöka hitta en bättre lösning, men tillsvidare så låter vi det vara som det är så att funktionaliteten iaf finns på forumet!

4 gillningar

Uppdaterade igår till senaste versionen av pluginnet som hanterar emojis. Nu “fungerar” det bättre, men jag är inte helt nöjd.
Jag markerar tråden som löst och låser den, men kommer fortsätta försöka se till att vi får något bättre att använda :wink:

1 gillning