Så i praktiken skapa ett 1Password-konto på webben, ladda ner version 8 från AppStore och starta den. Därefter bli presenterad en migrationsprocess som ska fixa det?
Hur är det med redundansen här, visst är det då så att:
Datan kopieras över till ens nya 1Password-konto och inte flyttas?
Man får ett nytt valv i 1Passwords moln men har samtidigt kvar sitt gamla i Dropbox?
Man kan köra version 7 och 8 av appen parallellt på samma enhet?
Ja, det är ju detta med flytt som gör mig lite nojjig. Men det den gör är alltså att den KOPIERAR över datan så att man fortfarande har kvar den i sitt gamla valv?
Du kör själv 1Password @Zop ? Har sett dig tala om andra lösningar innan men det är 1Password 8 du använder nu?
Känner till och tycker inte den räcker till för mig.
1Password finns på alla plattformar. Jag kommer åt mina lösenord enkelt även i Linux och Windows.
1Password har stöd för att spara mycket mer än lösenord till webbplatser. Det går att spara inloggningar till nätverksutrustning, licensnycklar till programvara, generera och spara SSH-nycklar och så vidare.
1Password finns för Apple Watch så jag enkelt kan se portkoder, OTP och liknande.
Med 1Password kan jag dela inloggningar med andra familjemedlemmar och med kollegor.
Installerade 8:an på telefonen igår och tog då bort förra versionen. Då försvann även Apple Watch appen… måste man nu sitta med både 7:an och 8:an på iPhonen bara för att kunna synka saker till klockan?
In time, you’ll be able to use your 1Password desktop application as a WebAuthn device. WebAuthn is a secure protocol jointly developed by the FIDO Alliance and World Wide Web Consortium. It uses strong public-key cryptography to make passwordless logins easy and universal.
1Password är en av väldigt få prenumerationer jag har. Jag anser att det är en bra app och ett företag bakom som (oftast) tänker rätt. Men vi gör såklart alla våra prioriteringar