Lösenordshanterare

Som Nikka skriver för internetstiftelsen:

Lösenordshanterare hjälper dig att hantera dina inloggningar på ett säkert sätt.

Han tar upp KeePass och LastPass. Själv kör jag 1Password och LastPass, men har även kikat på Bitwarden, opensource. Blev sent förra året auditad med ok resulat.

Någon som har input på Bitwarden, eller andra bra lösningar?

Lastpass kör jag efter Nikkas personliga rekommendation.

Hur kommer det sig att du kör flera?

1 gillning

SafeInCloud gillar jag och jag har använt den i många år på Android och Mac.
Den synkar naturligtvis mellan enheter.

1P privat, kört den i många år och kan den utan och innan, gillar att den är så funktionsrik. Kör familjepaketet, blir 1USD/mån per familjemedlem.
LP kör vi på jobbet.
Intressant att använda två identiska tjänster dagligen, man märker tydligt vilka funktioner man saknar. Främst är det LP som jag har kritik på. Saknar “taggar” och att den inte har inbyggd 2FA. LP är inte lika snygg som 1P, men samtidigt “renare” UI-mässigt.

SafeInCloud har dessutom ingen återkommande avgift vilket jag gillar!
Man betalar en gång och sedan är den din.

Ja gratis är gott. Men den som vaktar mina värdefullaste ettor och nollor ser jag gärna att de har resurser att göra ett bra jobb!

Självklart ska det vara bra tjänster men måste det vara en prenumeration för att kunna vara bra?

Kör Lastpass och gjort i många år, väldigt nöjd med den tjänsten.

Har använt 1Password i många år. Fungerar på alla plattformar och vi kan dela lösenord inom familjen.

Kör apple egen där den går , faceid där de går , resten marten12345 :wink::kissing_heart:

2 gillningar

Samma här, fast mathias12345 :rofl: den ba funkar hela tiden…

1 gillning

Privat kör jag ingen lösenordshanterare, men på jobbet. Vi hade KeePass (har kvar ännu, fungerar mycket bra) men våra amerikanska ägare, ville att alla deras europeiska bolag skulle köra samma, vilket var Keeper, som vi inte har blivit lika mycket polare med.

Elle hur :joy::two_men_holding_hands:

Använder mig av 1pass och iCloud Keychain. Går nog över 100% till Apples egna nu när jag snart slipper sitta på en windowsburk.

Kan man använda den överallt ALLA inlogg … får demoner o funka på alla … typ amazon , hotmail , kommun inlogg :thinking:

Tänker du på 1pass?

Apples egen

Du kan använda den överallt förutom på windowsdatorer :slight_smile:

Men ska du spara kontokortskoder och annat är ju 1pass bättre. Men jag har lagt till sådana saker i Keychain också, men är inte lika snyggt.

Oki !! Men hur fasn gör ja då för o lägga till de då första gången , ja får inte till de :weary: , på nya ställen ja vill … där de funkar klickar ja ju bara på min mail( som ofta e inlogg ) sen startas ju faceid atomatiskt … :man_shrugging:t2:

Har du aktiverat Keychain?