Löpklocka

Tog 15-20 min för den att hitta satelliterna. Fick slå igång den och hänga på balkongräcket innan man skulle ut. Den tappade satelliter under träning

Haha, bara pulsen ju och du kör ändå med pulsband :sweat_smile:

Ojdå! Så usel har inte min varit.

Normalt tar det några minuter max att få den att hitta satelliter. Brukar starta den, lägga den i fönstret och sen byta till träningskläder. Då är den sen redo. Men ibland så börjar skanningen om, det är irriterande när man bara vill iväg.

AW6 verkar förövrigt vara betydligt bättre än sina föregångare (ink. SE) på både pulsmätning och GPS-noggrannhet enl. DC Rainmaker testet. Men visst kostar den mer, det gör den.

Jo, bekymret är att jag inte vill köra med pulsband. Jag blir lite lätt illamående av att ha det runt bröstet :confused:

1 gillning

Det går ju inte att springa utan pulsband. Det känns bara fel. :innocent:
Men har ju haft det sen 2012 så…

Bryr du dig om pulsmätningen då? Det gör inte jag.

Använder det för löpning. Kör ofta pulslöpning där jag inte ska gå över eller under en viss puls.

Ok, då är väl pulsband ett måste?

Jag använder för närvarande en Garmin Forerunner 245 och är relativt nöjd med den som en ren löparklocka. Men har det senaste halvåret sneglat mot en Garmin Fenix 6S Pro, då jag är intresserad av statistik av alla dess slag och även de lite mer avancerade kartfunktionerna den har.

Problemet är då priset på ca. 6000 kr och därför har jag ställt den mot en Apple Watch (då jag varit sugen på att testa en sådan ett längre tag). Här om dagen dök det upp en Apple Watch Series 6 4G 44mm Stainless Steel på Mresell för 6100 kr, så nu helt plötslig är det en sådan på väg hem :man_shrugging:

Är dock lite tvådelad inför att använda den som löparklocka, men jag ska ge den ett försök i några veckor. Annars är det väl bara att byta till garminklockan om det vankas träning.

1 gillning

Känner igen det där från min Forerunner 610, kunde ta uppåt en halvtimme ibland… Har dock inte upplevt det på mina senare, Forerunner 230 samt 245.

1 gillning

Blev en Apple Watch SE. Tog första löppasset idag med den.
Batteriet håller bättre och klockan känns smidigare storleksmässigt trots att detta är 44mm min förra var 42mm.

Skönt med en rapp/snabb klocka, så här ska Apple Watch kännas :blush:.

2 gillningar

Är det någon skillnad på boettens storlek mellan 42 och 44?

Jag lever i tron att att de är exakt lika stora, därav möjligheten till samma armband.

Bredden är samma 35,9mm, höjden är 42 resp 44 mm.

2 gillningar

Drog av ett 15km pass på 1.27 idag, 89% batteri kvar. Min förra series 2 skulle haft typ 25% kvar

4 gillningar

Då kan du öka sträckan nu, ingen klocka att ”skylla på” :innocent:

1 gillning