Logitech lanserar tre enheter inom Master-serien

Från sajten:


Logitech MX Mechanical kombinerar det bästa från två världar. Det mekaniska från gaminghörnan och det lite mer klassiska utseendet från kontoret.

Det är alltså grått och fint. Ingen julgransbelysning till RGB-lampor. Men det mekaniska är där. De finns också i en ljusare variant för endast Apple-användarna. De mörkgråa vi testat är gjorda både för PC och Mac. Med gjorda menar vi att tangenterna har symboler som passar både Windows och MacOS.

Ansluter gör vi antingen via bluetooth eller den nya Bolt-adaptorn. Av någon anledning använder den USB-A i stället för USB-C. Laddsladden som följer med är USB-A till USB-C. Det gillar vi inte.

Men utöver det så älskar vi MX Mechanical. Mekaniska tangentbord har olika karaktär beroende på hur deras brytare är gjorda. MX Mechanical finns i alla de tre vanligaste versionerna. Clicky-varianten använder vi i vår ensamhet medan de tystare Linear och Tactile får komma in i det öppna kontorslandskapet.

I videon ovan får du höra skillnaden på dem. Men också vad det är som gör mekaniska tangentbord mekaniska och vad det egentligen innebär.

Bästa pris på Logitech MX Mechanical

Jag tycker det är trevligt efter en månads användning typ :slight_smile:

Som vanligt så var jag sjukt sugen tills jag såg prislappen.. ;(

Man vill ej ha Fn i närheten av Ctrl, Alt och Win, utan bara just de tre knapparna bredvid varandra. Själv använder jag Fn så sällan att jag skulle gärna se fler tillverkare flytta på den till höger sida. Som tex Keycron har.

På mac sitter ju Fn längst ut, vilket ej ”förstör” de treknapparnas kombo tryckningar och genvägar.

Att många tillverkare väljer att lägga Fn till höger om ctrl (vilket i sin tur ger en mer naturlig placering av ctrl i win världen) gör mig galen då ctrl + alt (+win) alltid ska bör ligga bredvid varandran på win också

Använder Fn ofta på Mac. Fn i kombination med backspace är ju delete i macOS till exempel.

2 gillningar

Man kan ju alltid bind:a om tangenterna om det inte passar.
Var ett tag sedan jag gjorde det nu, men körde något program tidigare som krävde punkt istället för komma, så fick bind:a om numpad-kommat till punkt. :stuck_out_tongue:

1 gillning

Sant! haha! satt i muskelminnet det. tänkte jag inte på. annars kommer jag inte på något, men risk för att göra en pudel igen... :hugs: