Logitech lanserar tre enheter inom Master-serien

Från sajten:
image

Idag lanserade Logitech tre nya enheter i Master-serien. Master-serien är en uppskattad serie för digitala kreatörer.

De nya produkterna är två tangentbord och en mus. Det är MX Master 3S som är den nya musen och tangentborden är MX Mechanical och MX Mechanical Mini. Tangentborden har mekaniska tangenter med en låg profil.

Tangentborden har en knappsats i två nyanser och en smart bakgrundsbelysning som automatiskt justerar ljusstyrkan utifrån det omgivande ljuset och stängs av när det inte behövs. Det aktiveras av en handrörelsesensor. Bakgrundsbelysningen har sex möjliga ljusnivåer.

Det finns en växande gemenskap av mjukvaruutvecklare som blev förälskade i mekaniska tangentbord när de började spela spel, och nu vill de ha samma känsla av precision och kontroll med sitt professionella tangentbord. MX Mechanical kombinerar det bästa av båda – Logitechs speltangentbordsexpertis med MX Master Series signaturupplevelser, säger Tolya Polyanker, head of the MX Series for Creativity and Productivity på Logitech.

Musen MX Master 3S har en 8000 DPI optisk sensor som fungerar på nästan alla ytor. bland annat glas. Klickljudet är 90% tystare än vad MX Master 3 är. Samtidigt säger Logitech att den har behållt sin känsla.

Alla tre enheterna fungerar över bluetooth eller Logi Bolt och fungerar med Logitechs program Logi Option+ där användare kan anpassa individuella knappar, använda fördefinierade eller skapa sina egna appspecifika profiler, justera spårningshastighet, välja bakgrundsbelysningseffekter och mer för att optimera sitt arbetsflöde. Alla tre enheterna kan ansluta till upp till tre olika enheter och är kompatibla med en mängd olika operativsystem, inklusive Windows, macOS, iPadOS, Android, Chrome OS och Linux.

Alla tre produkterna är tillgängliga från och med i dag på logitech.com och hos utvalda återförsäljare.

Rekommenderade försäljningspriser:

  • MX Mechanical Keyboard 1799 SEK,
  • MX Mechanical Mini Keyboard 1599 SEK,
  • MX Master 3S 1399 SEK.

Källa: Pressmedelande från Logitech

Se även vår recension av Logitechs POP Keys

 

1 gillning

Satt just och funderade när jag skulle få ett Logitech G915 med Mac-tangenter och USB-C.

Men… nu känns ju min grå MX3 flera år gammal… GE MIG EN VIT

Haha, den blir ändå grå till slut.

1 gillning

Till skillnad från Magic Mouse som håller sig vit år ut och år in.

1 gillning

Fast saknar lite knappar på den

Logitech har av någon märklig anledning valt att ej låta MX musens knappar fungera i Universal Control… ej gör bart säger Logitech, då den ej är kopplad direkt mot andra enheter… men det fungerar med flow då den kopplar automatisk över till nästa blåtands koppling, 1,2,3 osv.

Synd att dej ej går med UC. Får kanske blir ett MX bord också.

Har nog en del sprit kvar sen covid att tvätta med

Den har både höger- och vänsterklick. Räcker inte det!

När jag började använda Mac fanns inte ens det.:joy:

1 gillning

Du skulle se min setup på MX :nerd_face:, alla knappar har gestures utom höger och vänster. Så nöjd med MX.

Nu har jag beställt alla varianter!

Ja, nu är ett fullstort beställt. Har väntat att Keychron K5 Ultra-Slim ska finnas tillgängligt, men orkade inte vänta längre. Detta till trots att jag inte gillar var fn-tangenten sitter.

Insåg att det inte skulle fungera för mig.

Gillar du g915?. Jag har det på min gaming rigg men det är en svår kärlek.

Jaså? Why? Jag har G915 TKL också, det gillar jag mest

knapparna är lite svampiga.
Och de funktionsknapparna på vänster sida är ivägen…

Men nu blev jag osäker om det kanske är ett 815 jag har.

Nu när jag äntligen kunde sätta mig och gamea lite så såg jag att det är ett 815 jag har.

Kanske ska ta en titt på 915:an om Esse är nöjd med det?.

+Varför finns Fn-knappen på höger sida av mellanslagstangenten?

De flesta mekaniska tangentbord har Fn-tangenten på vänster sida. Vi ville undvika att ändra muskelminnet när de flesta användare är vana vid den här positionen.

Kan någon förklara denna för mig…? :stuck_out_tongue:
Detta är från "MX Mechanical" support-sidan

FN knappen ska sitta på vänster sida...allt annat är fel!!.. :slight_smile:

1 gillning

Det, eller alternativt på båda sidor. Men vänster är rätt!

1 gillning