Det blev ett köp för mig så jag håller på att testa den nu
Ni experter får dock ge mig lite pointers, jag tycker bl a det är svårt att välja vilken framerate man bör spela in i.
Eller så här, när jag har laddat ner en video till telefonen där den är inspelad i 4K med 25 fps så ser den bra ut. Skulle jag spela in en liknande video i 30, 50 eller 60 fps så ser den också bra ut med bra flyt.
Men, spelar jag sedan upp den på tv:n via antingen Airplay mot AppleTV eller via Bilder-appen på Apple-TV så känns det som det blir ett himla släpande i bilden eller framdrops…upplevelsen är inte alls som när man tittar på telefonen.
Hur bör jag göra försatt uppleva videon på bästa sätt, kunna spela upp den korrekt?
När du laddar ner via appen till kamerarullen så är det en komprimerad fil. Ska du få fullt ös i bilden så kopplar du in med USB-C till datorn och sen tar det där ifrån, är enorm skillnad! Och kör högsta fps såklart!
Men vänta lite nu, vaddå komprimerad fil när man laddar ner från Mimo-appen? Det ska det ju inte bli. Den är komprimerad i appen (att det står low-res när man spelar upp i Mimo-appen) men när man laddar ner till Kamerarullen ska de ju inte vara det. Laddar jag ner via USB-C till telefonen så gör jag ju också det från Bilder-appen så det bör ju bli samma. Om jag ansluter med kabel och tittar i Filer-appen så ser ju video- och ljudfil ut att vara separerade så där vill man ju inte ladda ner videon.