Tja, planerar åka till Liseberg nu nån dag, men ser att det är Gothia Cup nu..
Skjuter jag mig i foten om vi åker ner nu? Tänker att det är fotbollskids överallt?
Tja, planerar åka till Liseberg nu nån dag, men ser att det är Gothia Cup nu..
Skjuter jag mig i foten om vi åker ner nu? Tänker att det är fotbollskids överallt?
Såvida man inte gillar trängsel och köer till det mesta: undvik Liseberg i juli, i synnerhet om det är skapligt väder och extra i synnerhet om det är Gothia cup.
Lustigt att inte Liseberg tar efter Gröna Lund med att man beställer sitt besök. Många trodde det skulle bli skit av det hela när Gröna Lund begränsade antalet besökare. Vad jag förstår så blev det en hit då köandet var mer eller mindre försvunnet. Vad det gäller Liseberg är väl köerna hur långa som hest på sin ställen.
Ja, vi var ett par gånger på Liseberg under Covid-19. Då behövde man boka sitt besök. Det var fortfarande inte folktomt, men helt klart mer hanterbart.
Men man tjänar ju mer pengar på att fylla parken till bredden.
Det går att göra dock är väl antalet maxbesökare väldigt högt, så i praktiken fyller det väl ingen mer funktion än att man slipper köa för att lösa entre. Det går även att boka plats på flera av attraktionerna så man får en specifik tid att åka och slipper därmed att köa särskilt länge.
Frågan är bara om man gör det i längden. När det tar 45 minuter att komma in på en 5 minuters attraktion känns det ju sådär. Hinner ju inte med så många åk på en dag och biljetterna kostar huggorm.
Folk älskar ju att trängas i köer. Se bara på Ullared. Eller på Systembolaget där folk ofta ställer sig i kassan med längst kö samtidigt som det i andra kassor sitter personal och rullar tummarna.
Var på Liseberg förra året. Upp till 3 timmar kö på vissa attraktioner. Tidigare var det tydligen ren katastrof
Så är det ju, men har semester nu, tillsammans med majoriteten av Sverige känns de som..
Men vi kommer ju bara besök kaninlandet, grabben är tre och varje jag eller sambon är särskilt intresserade av att åka något annat
Är det ren katastrof så har du ju Universeum och Världskultur museet runt hörnet. Denna utställningen älskade barnen förra året
Vi tänkte klämma in Universum också, sen måste vi fiska lite krabbor också, planerar att åka på fredag - måndag
Vi var på Liseberg vecka 30 förra året, en dag med perfekt Lisebergs-väder. Det var ingen höjdare rent trängselmässigt, men vi skulle åka med två andra familjer och det var enda gången vi kunde. Kaninlandet är ju bättre än de stora attraktionerna. Värst i Kaninlandet var Rabalder, det var ca 1,5 timmes kö till den (även om Liseberg hävdade 60 minuter).
Även när man skulle äta var det kö både för att beställa mat och få sittplatser. Och när man väl satt och åt stod det folk och stirrade på en i väntan på att platserna skulle bli lediga.
Fy fan.
Men ska ni vara i Göteborg i några dagar kan ni ju välja dagen med sämst väder.
Vi var där med en övernattning. Åt lunch på Världskulturmuseet och sedan Liseberg på eftermiddagen/ kvällen. Bodde på Gothia Towers så det var bara över gatan.
Restaurang Corner var faktiskt bra för familjen även om den har 3.5 på Google maps
Vi bodde också på Gothia Towers. Galet mycket folk även där, kö på frukostbuffén och svårt att få bord. Enligt personalen var det deras mest fullbelagda dag på hela året.
I April bodde vi en natt på Lisebergs hotell Grand Curiosa. Bra pris, mysigt rum och riktigt bra middags- och frukostbufffé. Men jag kan tänka mig att upplevelsen är annorlunda när det är maxat med gäster.
Vi hade mindre folk än er vad det verkar men ändå mycket. Då hade de ett paketpris för familjerum på 20 våningen med utsikt över Liseberg. Var trots köer på Liseberg en mycket lyckad resa
Trots allt mitt gnäll hade vi det också bra. Alla barn var nöjda, för egen del hann jag med typ ett "eget" åk. Men köandet var ingen höjdare.
Bra med Gothia var att de bjöd barn på en spabehandling, mycket uppskattat av vår då 9-åring.
Vad har ni för andra tips? Liseberg med sådana köer är inte aktuellt och Universeum är så oerhört litet och tråkigt.
Vad hittar man på istället?
Aeroseum tyckte jag var kul, men även barnen
Vill försöka besöka Volvomuseumet nästa gång vi är i stan också