Lego Jurassic World utställning i Norrköping

Jag är ingen Lego-fantast som vissa andra här, även om jag byggde mycket när jag var liten, och har kvar allt Lego i förrådet. Men i dag följde jag med min bror och brorsdotter på Lego Jurassic World utställningen i Norrköping, och den kan nog vara intressant för de som gillar Lego, eller Jurassic Park-filmerna.

https://www.jurassicworldnorrkoping.se

Utställningen är byggd av ett australiensiskt team vid namn Brickman, och har tagit ca 2 år och 6 miljoner bitar. Ledare för teamet är Ryan McNaught, en av endast 21 st "LEGO® Certified Professional" i världen.

Där finns även ca 2,5 miljoner bitar att själv bygga med, uppdelat på olika stationer där man uppmanas att bygga olika saker, från en egen park-upplevelse på en modell av Isla Nublar, till DNA-modeller, fotspår, dinosaurier, och slutligen flyktbilar för att fly undan dinosaurierna.

De har även lagt in den del roliga detaljer i den del av utställningen som visade scener från en tänkte Jurassic World, som t.ex. Chewbacca i en skog, eller en dinosaurie med lösmustasch på väg att försöka fly via färjan som fraktar besökare.

Brorsdottern gillade det. Naturligtvis fanns det en hel del Jurassic World-lego att köpa också, men jag nöjde mig med en t-shirt.