Le Mans 2026

Är inte bara F1 i helgen utan även klassiska Le Mans :blush:

1 gillning

Klockan 21 är det Hyperpole för Hypercars. Kan det bli 4 raka för Ferrari och förra året vann ett Ferrari privatteam med bla Robert Kubica bakom ratten. Han kör Ferrari AF Corse Hypercar i år igen.

1 gillning

BMW Hypercar i Hyperpole med snabbaste tid. En av förarna är Kevin Magnusson son till den danske F1 föraren Jan Magnusson.

1 gillning

Är det beskrivningen av Kevin? Har har ändå kört 9 säsonger i F1, klart mer än sin far.

2 gillningar

Allt för att se om någon läser mina inlägg och få igång diskussionen :wink:

Var tvungen att åka till jobbet så det blev lite kort. Klart att Magnusson den yngre har kört mycket F1 senast i Haas om jag inte minns fel :blush:

1 gillning

Men jag anser Le Mans vara oerhört spännande och en verklig utmaning för både bilar och förare. Nästan 14 km bana i ur och skur med natten där allt kan hända :blush:

Mulsanne rakan där Hypercar flyger förbi GT3 som kör allt vad de kan :blush:

Om jag inte minns fel så vann Ferrari över Porsche förra året med 14 sekunder efter 24h

2 gillningar

När går starten?

Vad jag kan se är det 1600 svensk tid imorgon

Är där någon tidsskillnad då det brukar väl vara 1500?

Kollar via FIAWEC plus, Pris 20 Euro för live i helgen

1 gillning

Hittar också bara att starten går 16:00, vi är i samma tidszon

50€ för alla race inklusive le mans var ju inget dåligt pris , nästan så jag blev lite sugen på det för sånna här race kan vara trevligt att ha igång lite i bakgrunden :slightly_smiling_face:

1 gillning

Bra taktik! Det var kul att jag upptäckte det då.

Kevin körde för Mclaren, Renault och Haas, stod på pallen i sitt första race (enda F1-föraren som gjort det tror jag). Våldsamt mycket mer framgångsrik förare än än sin far som jag inte tror någon skulle komma ihåg om det inte var för sonen. :wink:

1 gillning