Laggande ljud i GoToMeeting med AirPods Pro

Detta ämne kan möjligen höra bättre hemma i Teknikbubblan men tekniken är mestadels Apple så jag lägger det här, men flytta det gärna.

Vi kör mycket GoToMeeting med jobbet och nu under Covid har det blivit mycket mer videosamtal och inte bara ljud och när jag använder mina AirPods Pro så laggar ljudet kraftigt. Har jag trådade lurar eller använder inbyggt ljud i min Macbook 12" funkar det relativt felfritt.

Mitt WIFI och uppkoppling är relativt snabba så jag börjar tro att det har med bluetooth att göra.

Någon som har liknande erfarenheter och hitta någon lösning?

Använder alltid sladd för videochatt (och ljudredigering) BT kan ha rejäl fördröljning, särskilt mina Sony WH-1000XM3

Ja, sladd kanske är enda lösningen. Ingen vidare lösning men enkel iallafall.

Upplever dock ingen som helst fördröjning om jag bara kör ljud via BT.

Har Teamsmöten varje dag och kör med AirPods Pro och det är aldrig problem. Testat att återställa dem och para om?

Du har antagligen inte så mycket som stör ut. BT är rätt känsligt för det - och den känsligheten är teknikneutral, eller ja, märkesneutralt.

Skeptisk! Funkar lika bra på kontoret, på cafét eller hemma. Aldrig varit med om fördröjning eller några issues vid digitala möten :slight_smile:

Det var också vad min fru sa när hela hennes hårddisk, utan backup, rasade “Men den har ju fungerat hela tiden tidigare”.

Enligt din tes så kan ju då TS enkelt se om det är problemet genom att testa ett videomöte med samma setup på en annan plats bara :slight_smile:

Har sanslöst mycket saker hemma som borde störa ut, samma sak på jobbet där alla kör trådlösa möss, tangentbord, hörlurar, det är sonos, mesh och massor av saker som då borde störa ut mitt i sthlm city sitter vi också.

Tack

1 gillning

Nej har inte provat att återställa. Man kan väl bara nollställa och ställa in på telefonen, eller? Tänkte inte att det skulle göra nå’n skillnad mot Mac:en. Men är ju enkelt att prova.

Skönt att höra att det funkar för dig. Då borde det ju gå att lösa.

Går att ställa in mot Mac också men smidigast på iPhone!

Tyvärr verkar nollställningen inte gjort någon skillnad.

Men jag upplever att GoToMeeting är sådär generellt så fort man blandar in bild, men det är det vi kör på jobbet. Ska prova lite med ett vanligt Skype-samtal och se om jag får samma problem.