Ladda vid Skistar Lodge (Lindvallen) Sälen

Jag upptäckte att vårt boende på sportlovet är inkl laddstolpe(mot betalning). Är det någon som har koll på hur det fungerar? Vi bor på Skistar Lodge.

Det är 7 stycken stolpar från Mer. Du vinner ingenting att ladda på dem i stället för närliggande Tesla Supercharger.

Väljer du att ladda hos Mer så kan du göra det via Mer-appen och då kostar det 5,60 kronor per kWh. Du kommer ladda med 11 kW då din bil inte stödjer 22 kW. Utöver de 7 vid Skistar Lodge finns det även 20 stycken Mer-laddare vid Blå Byn.

Tesla Supercharger kostar just nu något mindre – lite beroende på när du laddar på dygnet.

Jag funderade på om det kunde vara så himla bra att det fanns en stolpe på varje p-plats till Lodge då det ingår parkering. Så att man destinationsladdar. Men så bra var det alltså inte.

Med 7 laddare vid Lodgen är det ju inte heller så att man ställer sig där över natten, det känns osolidariskt. Undrar om alla tänker så..?

Verkar som du får stå där över natten. "Max 12 timmar".

Bild från Chargefinder.

12 timmar är en ganska knepig tid på en skidort. Man kommer ju till parkeringen runt 16:00 till 18:00 och 12 timmar senare är man ju knappast pigg på att flytta bilen. Sedan har jag inget bättre förslag när man har 7 laddare.

Nu bor vi ju ski in/out så jag tror vi egentligen bara behöver ladda en eller två gången beroende på hur mycket vi kommer fram med.

Då är min rekommendation att bara dra till Tesla SuC när du vill ha en timmes egentid. Förhoppningsvis är det lite kö så att det inte blir kort egentid.