kWh per dag/vecka/månad?

När man får svarta pengar under bordet så är det lugnt så att säga! :wink: :heart:

1 gillning

Vettetusan, frugan fixade, betalade 10k THB till någon.

Bara thailändare i vårt område också.

Blir ingen större vinst med solpaneler om licensen kostar 35-40k THB/år då. Mer bekymmer dock kanske. :stuck_out_tongue:

Bra fruga! :smiley:

Jag vet att vissa har solpaneler i typ Hua Hin och de har »kopplat« på sig så att de säljer tillbaka utan licensen. Bara jobbigt om/den dagen de knackar på dörren.

Bryr mig inte så mycket om att sälja tillbaka, mer att jag får ha AC på konstant hemma och bättre klimat och då gå +/0 genom panelerna. :slight_smile:

1 gillning

Det kan det vara värt. :slight_smile:

Ja, frugan är inte så tokig. :wink:

Finns knappt längre, cash är mer elände än glädje idag då det knappt går att bli av med. Var vanligt förr, har många äldre kollegor som knappt tagit ut någon lön och då har en riktigt sopig pension idag och inget på banken. Så att jobba svart är kortsiktigt och förbannat dumt vill jag påstå.

4 gillningar

Kung för en stund. :joy:

Precis det enda de har idag är vaga minnen av den årliga Thailandssemestern. :joy::joy:

2 gillningar

Beror på var i Sverige! Skånes el är i snitt nog dubbelt så hög som i Norrland. Hela systemet är helt stört, heh…

Jag har ju en okej inkomst, så även om det stör mig så klarar jag mig helt okej, men folk som inte har det… En ökning på 1200kr i elräkningen kan ju vara omöjligt att betala.

Sen vet vi ju att elbolagen rå-saltat fakturorna och man kan tycka att det är lite skumt att nätavgiften ökat så extremt med (då den inte är beroende på tillgången av el), men ja… Naturligt monopol, inte direkt så mycket man kan göra :man_shrugging:

Livet med 27kvm :slightly_smiling_face:
Tror elen varje månad kostar i snitt 300kr, vissa månader när jag inte är hemma mycket så skjuts fakturan till nästa månad så därför har jag inte helt koll på vad de kostar :stuck_out_tongue:

Skulle vara mer intressant att se din månadsfaktura på tågölen. :joy::joy:

Inga problem att nå SJ prio svart allafall :joy:

2 gillningar

Bistrofyllan är den bästa fyllan! Det är sen gammalt! Hade också SJ Prio Svart när jag bodde i Sverige och reste i jobbet. :slight_smile:

1 gillning

Damn… 530 kWh so far this year. Det är lite mer än vad vi drar på en halv månad haha.

1 gillning