Korvrapporten 2022 - senap populärare än ketchup på korven

Haha man vet ju aldrig vad de hittar på för olika kombinationer nu för tiden :smiley:

Oj, den har jag inte sett. Jag kommer fortfarande ihåg när jag smakade Johnnys senap för första gången på en grill i Sundsvall. Det var länge sedan

(Ska leta upp den där och prova)

1 gillning

Svartpeppar!!

Min säger hej..:wave:

Till @BlackSmp kan jag bara rekommendera den. Kanske inte den högsta divisionen, men klart värd att köpa.

4 gillningar

Högsta divisionen? Vilka menar du då?

Som barn e med ketchup, som Jocke e med vaniljsås , tror ja jag är med johnnys sötstark :relaxed:

4 gillningar

Det finns några som jag håller i den divisionen. Jag ska posta dem här ikväll. Håll i, håll ut så blir det senapsfest ikväll..:sweat_smile:

1 gillning

Tycker faktiskt French (originalet) är lite bättre än Johnnys. Men båda är väldigt fina!

Älskar senap, gärna stark.
Favoriten till korv är Västerviks Senap.

En jul för ett antal år sen hade min svågers pappa gjort egen senap, den var så jävla stark så tårarna rann, helt fantastiskt! :grinning:

4 gillningar

Kedjan gourmet korv har väldigt goda, olika senapssorter, bla whiskeysenap

Viktigast på listan är denna
bild
Västerviks stark. Den återkommer jag ständigt till. Den är stark och smakrik men tar inte över maten.

Sedan har vi de här, där alla är bra men deras Habanero är lite extra.


Jag gillar även det gula originalet

Sedan finns det ibland olika specialvarianter som man springer på i butiken. De här är riktigt goda även om jag föredrar slät framför grov senap. De brukar vinna priser.


Säkert glömt några..:blush:

3 gillningar

Tack för tipsen. Skall kolla in. Måste bara äta upp lite av dom vi har just nu.

1 gillning

Du får väl korva istället för att grogga nu ett tag. :joy::joy:

1 gillning

Har du testat Edvins senap?

Nää, den har jag aldrig sprungit på. God? :yum:

Man blir ju hungrig av sprit.

1 gillning

Sambon hör egen senap till jul. Då kan man knappt vara i samma rum utan att ögonen tåras.

2 gillningar

Som jag minns det så påminner den om Västervik men starkare. Men, kan mycket väl minnas fel :man_shrugging:

1 gillning

Spännande..:+1: