Hallå på er. Jag har precis köpt en Grafisk miniräknare TI-83plus men söker någon som har en kabel som jag kan låna i kanske 1 vecka så att jag kan uppdatera den och föra över lite information till den. Finns det någon som har en sådan och skulle vilja låna ut den till mig? Jag står såklart för frakten fram och tillbaka.
Finns ju att köpa ny på Amazon för ganska många kronor annars:
Texas Instruments TI Connector Kit Accessories (USB, Wired, Grey, Windows, Mac OS) : Amazon.se: Office Products
Eller bättre begagnad för inte lika många kronor på Ebay:
Texas Instruments 94327 TI Graphlink USB for sale online | eBay
Tänker att om någon vill låna ut den istället för frakt fram och tillbaka typ 100kr så är det bättre för mig än att jag ska köpa den för massa pengar. Men förstår hur du menar.
Billigast är nog att använda en digital variant, typ Windows inbyggda.
Men jag vet knappt ens vad man använder en grafräknare till
Får man inte med kabeln om man köper en miniräknare för flera tusen spänn förresten?
Jag ska göra ett nationellt prov och måste ha en egen fysisk grafisk räknare. så jag köpte den begagna då jag troligtvis inte kommer att att använda den efter dom 2,5 veckor som är kvar på denna kursen.
Man får inte använda sig av dator eller mobil eller liknande på provet så därav har jag köpt den. Kabeln fanns inte med tyvärr.