Köpråd Eufy utomhuskameror

Hej, sitter och funderar på vilken kombo av kameror jag borde skaffa.

Väljer mellan paket EufyCAm 3 S330, 4 kameror och homebase 5490:-

alternativt köpa 2 SoloCam S340 plus en Homebase 3 separat. runt 5000

alternativt ta en S340 Solocam och en billigare solocam e30 plus en homebase 3 , runt 4200 kanske

Fördelarna med första är att man får många kameror, nackdelen att de inte följer objektet. Men de har å andra sidan ädnå zoom och 4k upplösning. Alt 2 har en vidvinkel och en zommkamera.

Sista har bara en enkel vidvinkel och är bara 2 k

Någon som har några av dessa och kan delge erfarenheter? Första kittet är betydligt dyrare normalt.

Jag kollade på att köpa en homebase till mina eufy-kameror men blev tveksam till att det skulle funka så bra efter att ha läst denna recension:

Om jag skulle sätta upp (eller koppla in befintliga) kameror runt hela huset och garaget så tror jag inte att alla kommer få bra signal till homebasen.

Just de, såg nåt sånt… Kamerorna har ingen sån funktion att de connectgar till varandra och det räcker att en är nära basen? Typ Philips Hue brygga mm….
Kanske då kan skita i homebase. Vill helst ha AI funktion, men det funkar ju i så fall med bara de som snurrar runt och följer objekt. Jag är nöjd med mina inomhuskameror från Eufy, just de går in i homekit. Jag vägrar ha kameror som kräver abonnemang typ Arlo.

1 gillning

Ska du inte dem i homekit?

Ingen av de senare kamerorna från Eufy (utomhus ) verkar vara kompatibla med Homekit tyvärr. Annars hade det varit klockrent…. Men jag kanske är missinformerad?

jaha, då går alternativ 1 helt bort, knappt lönt att ha Homebase överhuvudtaget. samma princip att homebase måste vara nära kamerorna för att fungera. Med ett stort stenhus lär det fallera direkt. Eufy har mördande bra reklam, men fasen vad de har misslyckats med detta… Man får då ha kameror som inte är “smarta”

Copilot:

Vill man köra äldre modeller som klarar homekit, blir det samma skit, man måste ha homebase 2 som måste kommunicera direkt med kamerorna…. jaha , tillbaka till ritbordet och hitta något annat, alternativt köra pan o tilt ute kameran den enkla för 998 och skita i att den inte känner igen olika personer mm….

Synd att Ajax kamerorna kostar huggorm annars hade det ju varit smutt att koppla de till larmet. Jag kör Eufy kameror både ute och inne på jobbet. Det funkar bra med deras egna app.

JA precis, svindyra tyvärr.

Vilka kör du ute?
Man får väl bara skita i att det inte går med mer avancerad ansiktsigenkänning mm, men det borde väl funka med att rita in zoner osv?

Funderar då på antingen denna eufy Säkerhet SoloCam S340 dubbla kameror solsäkerhetskamera utomhus trådlös, 3K hemsäkerhetskamera, 360° övervakning, inga blinda fläckar, 2,4 GHz Wi-Fi, HomeBase 3 kompatibel, ingen månadsavgift : Amazon.se: Elektronik

eller denna

eufy SoloCam E30 Solenergi, 360° Panorering, AI-Spårning, 2K, Trådlös Utomhuskamera, Kompatibel med Homebase S380, Inga Månadsavgifter (1 Pack) : Amazon.se: Elektronik

Jag kör dessa lite enklare som är helt ok.

Tror bror min köpte E40 o dom går in i homekit

Själv har jag di gamle Pro 2

Funkar fint :+1:t2:

Men du kan väl lägga till vilka som helst så länge de har stöd för RTSP?

Jag har inte agt in mina kameror i Ajax, ser inte riktigt poängen, men vill minnas att det ska gå.

När jag kollade så var det nästan bara deras egna kameror som funkade. Vet inte om de har lagt till andra efter det.

Så här kan du lägga till, välj bara att lägga till enhet > Övervakningskamer > Tredje part:

1 gillning

Jag provade när jag installerade larmet för 2 år sedan och då gick det inte. Jag kör i appen då de spelar in vid rörelse så kommer någon in så kommer de på bild. Sen har jag abonnemang hos Eufy som sparar i 30 dagar så jag har inte riktigt behovet att ha de integrerade i larmet.

ah, jag har dåligt med möjlighet för ström utomhus och skulle helst ha med solceller så man slipper ladda ofta.

Synd att Om man har Hombase att den går via homebase nätverk och inte ens egna mesh.
Vågar inte chansa att de alla når hubben när man har enplans stenhus

Behöver man hombase för att få in den i HomeKit?

Det är smutt med deras innekameror, att man inte behöver homebase

Utan att veta säkert, men tror att dom flesta utomhuskameror som har HomeKit stöd måste gå via homebase 2 eller 3.
Lite så jag har uppfattat det iaf

Edit: Dom inne kameror jag har går inte via homebase, 3 st pan&tilt, 1 st “vanlig” :slight_smile: