Köpråd. Enkel trådlös högtalare

Jag ska hjälpa mina föräldrar att köpa en trådlös högtalare som de kan använda som radio och spela lite musik på. Ljudkvaliteten är inte prioriterad, utan det är enkelheten som är viktig här.

Jag har en HK Onyx bluetoothhögtalare själv som jag tycker funkar fint, men ärligt talat så tror jag att de kommer att tycka att det är för meckigt att ansluta och koppla ifrån bluetooth. Dessutom så skickas ju allt ljud i mobilen ut till högtalaren.

De har iPhones båda två så jag har börjat sikta in mig på en högtalare som fixar airplay då det känns enklelt och bra. Högtalaren behöver inte vara flyttbar så jag funderar på en IKEA Symfonisk bokhyllehögtalare som håller ett väldigt bra pris.

Är det någon som har några andra förslag på en enkel och relativt billig högtalarlösning?

Slå till på en IKEA Symfonisk, som du själv var inne på.

1 gillning

Jag köpte en Wonderboom var till mina föräldrar som är 75+. Båda har iPhone,
En fördel är att en bluetooth högtalare kopplar upp sig automatiskt medan med Airplay så måste man välja att spela upp på en viss högtalare.
Det var därför det blev bluetooth och att de fick en varsin. För att lyssna så behöver de bara slå på högtalaren och så är allt klart. Inget strul med att behöva välja vart man ska lyssna.

(utfyllnad)

En vanlig Bluetooth-högtalare är nog bäst, behövs inga extra-appar på telefonen.
Har själv en Wonderboom i bastun där den är mer än väl så den funkar säkert bra.

Tack för input. Jag kör på en bluetooth-högtalare då det trots allt verkar enklast. Jag beställde en JBL charge 4 och hoppas att det blir bra.

Blir nog hur bra som helst :slightly_smiling_face: