Köpråd 65” tv för under 8000kr?

Någon som har något bra tips på en tv, ska hjälpa min svärfar att köpa ny. Han har satt en budget på max 8000kr och önskar sig 65”

Så nära black Friday nu så om det inte är akut skulle jag avvakta!

Sant, men min svärfars tålamod är inte det bästa :joy:

Väldigt få ser skillnad på olika TV när de väl sitter på väggen hemma.
Jag hade köpt den billigaste på Prisjakt av en märke man känner igen plus en Chromecast.

Sen kan man ju köpa något annat kul för alla pengar som blir över.

…eller långt mycket bättre, köpa till en AppleTV :slight_smile:

4 gillningar

Denna + AppleTV så landar man på 9000 kr, kanske kan stretcha budgeten till det? :slight_smile:

Apple TV har han redan. Så det är bara tv han är ute efter. Kan eventuellt fått honom att invänta black friday då detta inte är hans primära tv

2 gillningar

Kan denna vara något :slightly_smiling_face:

https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv/63-69tum/samsung-ue65tu7005kxxc/1012237.9119/

Den är ju tusen kr dyrare än Philips:en som jag föreslog, plus att den inte har Ambilight och det faktum att han då får dras med en Samsung :wink:

Det är ju klart :slightly_smiling_face:
En Felips kan det bli :wink:

Min första “platt TV” var en Philips som var kanon. 32 tum wide för 15 000 kr år 2005 :slightly_smiling_face:

1 gillning

Någonstans kring de åren köpte jag en Pioneer PDP-507XA för 25k…

1 gillning

25K idag ger mycket TV och då har vi inte räknat in inflationen

Min första Philips plasma 42" kostade 37000:- 2002 med en ohygglig upplösning på 800X600. Men det var många som ville komma hem och titta på TV hos oss. :joy::joy::joy:
För de pengarna idag får man ju en värsting TV.

2 gillningar

Tack för tipsen! Ska se om jag lyckas få honom att hålla sig till black friday.

Köpte första platt-tv:n för 13000kr
27” samsung utan hdmi-portar, måste varit runt 2004 eller ngt sådant

1 gillning

Köpte en Philips The One för ungefär de pengarna till jobbet för någon vecka sedan. Den kör Android TV och har integrerad Chromecast och Ambilight. Men ska man köra Apple TV spelar kanske Chromecast och Android TV mindre roll. :slight_smile:

Ska kika på den. Han har en Philips sen innan med ambilight som han gillar

Väcker liv i en gammal tråd istället för att starta en ny.

Nu är jag på jakt efter en TV, helst 75" men absolut minst 65". Får max kosta 10k. Känner mig väldigt ouppdaterad när det gäller TV, vet inte riktigt vilka parametrar man ska titta efter. Behöver inte OLED, men gärna något som är trevligt att spela PS5 på. Smart TV funktionalitet spelar absolut ingen roll, använder bara ATV och PS5 ändå. Vad ska man köpa såhär nådens år 2023?

Har bland annat kikat på denna:
https://www.netonnet.se/art/tv/75tumochstorre/lg-75ur76006ll/1031100.16252/?gclid=Cj0KCQiAr8eqBhD3ARIsAIe-buPe1D1R5zmhtJmg2ecfqKChvlYaL8Tg7o961W3nhMRubhMMx5Rp-tsaAiVTEALw_wcB

H*lvete vad priserna har gått ner. Det är väl bara att slå till? Sist jag aktivt kollade på att köpa TV så fick du pynta norr om 50K för något liknande.

Men frågan är, är just den där någonting att ha, eller är det någon riktig budgetmodell? Tänker att man kanske får någon betydligt mer avancerad variant för samma pengar, om man väljer att gå ner till 65"?