Köper du en Andersson-TV från NetOnNet så får du nu 10 års garanti

Från sajten:
image

NetOnNet har sålt sina egna TV-apparater länge nu och från och med idag utökar de garantitiden på sina TV-apparater från 2 års garanti till 10 års garanti.

Andersson kanske inte gör de bästa och mest flådiga TV-apparaterna i världen men för en liten peng så får du en TV som gör jobbet och lite därtill. De har från och med nu gjort en ändring så de sticker ut ordentligt jämfört med konkurrenterna och det är att erbjuda 10 års garanti. De hade tidigare 2 års garanti på sina TV-modeller och detta gör att de verkligen sticker ut ur mängden.

Vi har ett välutvecklat kvalitetsarbete där vi hela tiden arbetar hårt för att öka kvaliteten på våra produkter. Vår data visar det som även våra kunder bekräftar; en TV från Andersson är en väldigt bra TV, av hög kvalitet och med många nöjda kunder. Vi manifesterar nu det genom att erbjuda kunderna marknadens längsta garantitid för TV. En garanti som i praktiken för de allra flesta innebär att du har en garanti under TV:ns hela livslängd, säger Pia Törnström, Private Label Manager på NetOnNet och ansvarig för varumärket Andersson.

Deras garanti täcker defekter och trasiga delar som är orsakade av fel i tillverkningen eller material. De har även en 100% pixelfelsgaranti så skulle en otrevlig pixel dyka upp på skärmen så är det bara att nyttja garantin. NetOnNet ger 10 års garanti till alla som har köpt en Andersson-TV från och med 16 november 2023.

Via pressmeddelande

Har du en TV från Andersson?

  • Jajemensan och den funkar fint!
  • Japp men jag är inte nöjd
  • Nej, jag har aldrig haft en Andersson TV
  • Nej men har ägt en tidigare
0 röster

Vart har de sparat in på kvalitén som gör att denna kostar en tredjedel mot liknande Samsung? Andersson känns ju lågbudget.

Bra drag av NetOnNet. :slight_smile:

@Sevis borde vara lyrisk!

Överallt skulle jag säga. Det är budget för den som inte har stora krav eller vill ha en tv till kidsen, i sommarstugan etc.

1 gillning

Misstänkte det. Inget man fläskar på med i vardagsrummet med andra ord.

Man kan göra det - om man inte är så kräsen =) Vilket känns som att 90% av Sveriges befolkning inte är.

2 gillningar

Hade en 26" Andersson i min friggebod vid sommarhuset. Den höll i 5 år. Nu är den ersatt av en 32" Samsung. Får se om den fungerar till sommaren.

Det är dyrt att vara kräsen tekniknörd :roll_eyes: Jag köpte ju den där Samsung Q85C som du rekommenderade på Black Friday, är grymt nöjd med den. Skulle inte vilja ha något sämre. Skulle vara svårt att byta ner sig när man väl vant sig vid en sån.

1 gillning

Hade dom haft en 75” så hade jag slagit till direkt, med tanke på min halvkassa syn så spelar det mindre roll

1 gillning

Min föra TV var den billigaste de hade på NetOnNet, en Hitachi på 46 tum. Funkar än men fått flytta ner i gillestugan.
Bytte för något år sedan till en mellanklass Samsung med 4k. men märker ingen
kvalitetsskillnad på bilden Skulle kanske se skillnad om jag hade TVna bredvid varandra men nu är de sitter på olika våningar så ser båda helt okej ut

1 gillning

10 års garanti, gäller det även säkerhetsuppdateringsr av mjukvaran? Den brukar ju vara eftersatt på smart-TV i allmänhet och på billiga TV-apparater i synnerhet.

Det lär det garanterat inte gälla skulle jag säga =)

Tror inte heller det. Men man kan ju tycka att det borde omfatta funktionalitet på både hård- och mjukvara under garantiperioden.

Det hade helt klart varit trevligt, nu har jag noll koll på vad Andersson kör men är det en ren Android TV så borde man väl vara relativt safe att saker uppdateras?

Har inte heller någon aning, vet inte hur vanligt det är med "ren" Android-TV?

Jag har haft en Andersson i köket i flera år nu. När vi letade efter en vit TV fanns det inte så många alternativ tillgängliga. Den har en bra bild , men ljudet och smart-TV-funktionerna lämnade en del att önska. För att förbättra den har jag lagt till en Chromecast och en Sonos Play:5 . Då har jag både bra ljud för musik och tv tittande.

1 gillning

Exakt, när mamma ville ha en vit TV för att passa möblemanget blev det en Andersson. Sen fick hon ärva min Apple-TV så hon kan kolla SVTPlay :slightly_smiling_face: