Köpa Volvo laddhybrid?

Allt :grin:

Sorry, mindes fel, 4635:-/mån är det, från Polestar själva.

Jo. :slight_smile:

Polestar 2 LRSM med Plus och Pilot.

3 gillningar

Höga hastigheter också?

Skulle inte köpa en hybrid idag. Full förståelse för att elbilar är dyra men skulle då välja att leasa en bensinare i tre år och hoppas på att elbilarna går ner i pris. Andrahandsvärdena på fossilbilar känns lite svåra att gissa nu så bättre att leasa.

1 gillning

Wow! Bra deal :slight_smile:

Hittar inget leasing pris på deras hemsida, men en begagnad på lån kan jag få för runt 4000 kr, dock med 150 kkr i insats :sweat_smile::flushed:.

Får drömma om elbil några år till.

Men hojta om du för bjuda in en kompis på det priset🤗

1 gillning

Bra pris! Var det någon särskild kampanj? :blush:

Kollade lite på Polestar 2 innan jag leasade min EV6, men då var den ett klart dyrare alternativ. I synnerhet om man skulle ha Plus- och Pilot-paketen.

1 gillning

Var ingen speciell kampanj, jag hade nog bara maximalt flyt. :slight_smile:

1 gillning

Polestar räknade ju också bonusen lika annorlunda, man betalade ju högre månadsavgift tills den kom in och då sjönk det lite mer än 2000kr vill jag minnas. Andra keasibgar röknade ju med den från början, så då blir ju Polestar-leasing lite billigare om man bara jämför månadskostnaden efter 6 månader :slight_smile: Är iaf min gissning :slight_smile:

Stämmer bra och dessutom fast ränta hos Polestar. ~7000:-/mån första ~6 månaderna tills bonusen trillade in.

edit: Idag kostar samma spec (LRSM, Plus, Pilot, 20") nästan 12000:-/mån.

1 gillning

I dagsläget så gör man inte det.

Ja, det är ju lite annorlunda med Volvo/Polestar. Det är mer en hyra där. Finansbolaget är ju Volvofinans, ingen extern, så inget lån har behövt tas för att köpa bilen, Volvo har helt enkelt aldrig sålt den och har ingen ränta att hänvisa till :slight_smile: Men nya leasingar kräver såklart marknadsmässiga priser!

Och dessa är inte trevliga för plånboken. :slight_smile:

Har du fått sålt din Mach-E?

Om du räknar med hur mycket billigare det är att köra på el än bensin och när miljöbonusen fanns så gick det nog ganska så jämt ut.

Jag räknade ut att jag hade drivmedelskostnad som var ungefär 4000 kronor lägre per månad med Audin jämfört med motsvarande bensinbil.

Nä, ingen som vill ha den, med senaste räntehöjningen har den kommit över 9500kr så gett upp lite! Valt att bara blunda och godkänna fakturan när den kommer nu och lägga lite extra kärlek på bilen istället, folierade takbågarna i fredags så nu vill jag bara få på sommarfälgarna igen :smiley:

4 gillningar

Snyggt!