Köpa bil

Spontant så känns det som att det är höga priser på de flesta begagnade bilar i dag.

Fick min förmånsbil värderad i förra veckan. 5,5 år gammal golfkombi, automat med lilla ”3-petaren”, 6000 mil.
Tror jag gav 228’ med rabatt. Olofsson köper in den för 160’ och satte 180’ som marknadspris. I morgon har den legat ute för budning i en vecka, då får jag se vad marknaden är beredd att köpa den för.

2 gillningar

Vi ska plocka in lite offerter på vår Golf efter lite småfix och besiktning. Har inte satt mig in i detta än men det verkar som vissa firmor köper bilen rakt av och vissa lägger ut den till försäljning. Idag jagar de ju bilar och det kan ju vara värt lite mindre att slippa alla däcksparkare, prutare & gnällspikar.

2 gillningar

I mitt fall så är budningsförfarandet tvingande pga skatteskäl. Jag som tänkt lösa ut den hoppas att ingen är intresserad så det stannar på 160’ :smile:

Edit: Högsta bud slutade på 175 400:-

1 gillning

Ja, firma är the way to go. Finns alldeles för mycket idioter där ute. Det är värt att torska några tusenlappar om man kan sälja till en firma istället. Skulle heller aldrig köpa en bil av en privatperson i dagens läge.

4 gillningar

Det var därför jag kollade bara på de större firmorna nu när jag sökte bil. Orkar inte med alla dessa mindre firmorna som bara fular ihop bilarna. När vi skulle köpa Golfen 2015 så var jag runt på dessa firmor. Körde 300 meter med bilen, åkte tillbaks och lämnade nycklarna. Var du inte intresserad av bilen? På den lilla turen märkte jag att alla bromsskivor var kass, AC kylde dåligt vilket räckte för mig. Då sa säljaren: Kom tillbaks imorgon så är detta fixat. Nix, det skulle det vara när man utannonserar bilen. Troligtvis hade jag hittat massor av andra fel om jag kört 300 meter till.

Riddermarks hade en bra service med gratis hemleverans. Kom en snubbe som kört ner bilen från Nacka. När betalningen var Swishad fick han ett SMS att han kunde leta upp busshållplatsen. :joy::joy: Man kunde backa ur om man inte var nöjd med deras beskrivning eller om något var felaktigt. Fick med ett års försäkring om något går snett så det känns tryggt.

Känns som om det kan vara värt några kronor extra.

2 gillningar

#metoo

16 gillningar

Vad innebär detta då, får du ta den för det priset? Eller måste du buda över?

Jag tror att jag får betala 31,4% av priset eftersom bilen är betald. Har inte fått svar än.

1 gillning

Har du blivit antastad av en model Y? :melting_face:

3 gillningar

Japp! Är egentligen emot dessa paddor som tar över ens egna fysiska kontroll över kropp, fingrar och själ.

Vi köper din bil, Riddermarks & Cardrop, vet ni någon mer firma som köper bilar?

Kamux. Sålde min bmw till dem, de körde från Karlstad till Markaryd för att hämta den :+1:t3:

Kvd

Redan tröttnat på folkan? :open_mouth:
Jag sålde toyotan till Cardrop, fick bra betalt och det gick väldigt smidigt.

1 gillning

Nix det gäller den vi ersatte med folkan.

Då måste man väl till Stockholm med bilen?

Nope, de kan hämta bilen. För dig är väl Linköping närmaste annars.

Jag står också i begrepp att sälja bilen och Blocket går sådär, folk som ger skambud eller inte dyker upp som bestämt.

Här är min lista på företag som köper bilar:

https://www.kamux.se

En kompis var jättenöjd med 'Vi köper din bil' i övrigt har jag hört blandade omdömen om dom flesta.

1 gillning

Tackar.

Nix de säger Lidköping. Åkersberga värkar vara närmst.