Köpa begagnad AW Ultra 2 – Hur bekräfta?

Har fått nos på en begagnad prisvärd AW Ultra 2 som jag ska kolla på idag. Vad är det snabbaste och lättaste sättet att bekräfta att det är korrekt modell? (1:an och 2:an ser ju exakt likadana ut) :thinking:

Så modelnumret skulle jag säga. Min Gen1 har A2684.

Det innebär att jag måste parar ihop den med min iPhone först, right?

Ja, eller att säljaren parar med sin.

1 gillning

Man kan inte spåra med numret under fästet till armbandet? :thinking:

Som @zinned nämnde så är det nog enklast att kolla på modellnumret. Min Ultra2 heter A2986

Nej, finns inget som talar om att det är en Ultra2 på baksidan. Såhär ser min Ultra2 ut.

Modellnumret står i en av fästerna för armbandet. Ganska litet så inte jättelätt att se.

2 gillningar

Yes, även serie numret står där. :+1:

Nu hade han helt plötsligt ingen laddare till klockan så jag avbröt affären. Ett FB-konto utan några vänner med ett fejkat namn känns lite för mycket hitte-på för att jag ska lägga ut 5k...

Men jag måste köpa ny klocka nu. Min Series 4 klarar en halv dag innan batteriet dör. :weary:

En Ultra 2 för 5k är för bra för att vara sant… stulen eller scam skulle jag gissa på. :frowning:

Jag köpte min från mResell tror jag det var, för 8,5k.

De verkar ha nästan samma erbjudande fortfarande, dock lite dyrare:

Finns även på Refurbed för något bättre pris pris:

Väljer du en Ultra 1 så kommer du billigare undan:

Nej precis, 5k för en Ultra2, det händer inte. Facebook Marketplace är ju dessutom 99% scam och/eller stöldgods. Skulle aldrig köpa nåt för mer än några hundralappar där och absolut inte såna dyra grejer som man gärna vill ha kvitton på.

1 gillning

Det är en rätt stor prestanda skillnad på cpn i Ultra 1 vs Ultra 2.
Inget man märker idag fast kommer att påverka hur länge den får nya WatchOS versioner.

Förmodligen, sen är det väl typ 5% bättre batteritid pga den bättre CPUn också. Inte enligt Apple, men enligt flera benchmarks. Sen är det ju en ljusstarkare skärm. Den där doubletap grejen var ju totalt meningslös tycker jag. Jag är väldigt nöjd med min Ultra2 iallafall. Kommer inte byta ut den i år, förmodligen inte nästa år heller. Men i ärlighetens namn skulle jag nog vara i stort sett lika nöjd med en Ultra1. Men som du säger, kanske lite mer futureproof med en Ultra2.

Håller med om att dubbeltap funktionen är rätt meningslös. Fungerar bara för mig när jag lyft upp armen och tittar på klockan och då är den rätt laggig.
Idag är det knappt nån skillnad mellan Ultra 2 och 1, mest jag som måste ha det senaste. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Det ligger många AWU2 på FB Marketplace för 5-7k. Oftast med kvitton. Även det här köpet var med kvitto, men det kändes ändå inte rätt.

Ska kolla på en i Gbg nästa vecka om den inte försvunnit. Men köper sånt här alltid face to face, och alltid med kvitton.

Och ja – Det är en tvåa som gäller! :partying_face:

Nån som säljer en Ultra2 i Applebubblan på FB.
Tips till @carlsson

Bei Facebook anmelden | Facebook?

Flertalet AWU2 ligger ute för 5000 på marketplace. Måste vara scam?