Klockradio?

Så jag har till slut insett att alla alarmsignaler på iOS bara är ångest och börjar minnas nostalgiskt tillbaka till klockradions tid. Skulle vara lite mysigare sätt att vakna till SR än ”Radar” som jag har idag. Men utbudet är ju skralt så jag nu hoppas jag på att få ett bra tips från bubblan!

Går att sätta en radiokanal som larm på HomePod Mini.

2 gillningar

Du kan skapa ett shortcut iOS som börjar spela SR på en airplay-högtalare om du inte vill ha det i telefonen. Sedan sätter du upp en automation som trigger shortcutet.

Är det där så stabilt att man vågar använda det inför en flygresa?

Det är väl bara att sätta ett larm strax efter om du är osäker?

Men att behöva använda en plan b för att kompensera för tekniska lösningar på den här nivån går bort för mig.

2 gillningar

Jag rekommenderar denna. :joy::joy:

3 gillningar

Har inte testat hur stabilt det är. Men man lär märka det över tid. Den svaga punkten kan nog vara Airplayhögtalaren om det blir strömavbrott eller liknande men det är det i en klockradio också om den inte har backupström.

https://www.lenovo.com/se/sv/smart-devices/smart-home/smart-home-series/Smart-Clock-Essential/p/ZZISZSDCD05?orgRef=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

den visar klockan och väcker mig till den musik jag vill....

Har du Sonos kan du sätta väckning på den och välja tex radio. Har kört det i två år, utan några problem.

1 gillning

Någon som hittat en liten klocka med amoled-skärm? Liknande Lenovon ovanför eller Xiaomis väckarklocka? Skulle vilja ha en liten smidig men stör mig på skärmar som lyser för mycket och tänker att amoled vore perfekt här.

2 gillningar

“ LED-siffrorna är tillräckligt ljusa för att lysa upp den närmaste omgivningen, men svaga nog för att främja en sund sömnmiljö”

Det där var lite väl motsägelsefullt för att jag skall tro på det :face_with_raised_eyebrow:

Helst med ställbara färger och justering av ljusnivån.

2 gillningar

man kan ändra ljuset på dem i Home appen...

Google Nest Hub slår över till nattläge när det blir mörkt i rummet. Väldigt svag ljusstyrka med stora siffror. Men den är varken amoled eller liten smidig.

De smarta klockorna känns tidsenligt och bra men jag drar mig för att i sovrummet ha kinesiska Lenovo med mikrofon eller andra med assistenter. Verkar dock enbart bara vara smarta klockor med inbyggd GA?

Kanske ska man ta sig en tur förbi Kjell imorgon..

Google Nest Hub (gen 2) har en fysisk knapp för att stänga av mikrofonen. Det kan nog finnas på andra också. Larmet går att stänga av genom att vifta med handen framför, bara rörelsesensor, ingen kamera.