Klarna säger upp 700 personer

Förmodligen ignorant. Vi har kollektivavtal och är ett amerikanskt jättestorföretag. :stuck_out_tongue:

Han sa ju inget om andra bolag. Bara att Klarna har supertalanger. Gör inte en höna av en fjäder :wink:

Citat

Vid årsskiftet var Klarnas tillgångar 18,7 miljarder, men efter första kvartalet finns bara 11,6 miljarder kronor kvar (kassaflödesresultatet, plus drygt 250 miljoner kronor i valutaeffekt).

Citat

Om utvecklingen fortsätter skulle alltså pengarna ta slut någon gång under tredje kvartalet. En eventuell konkurs ligger dock långt borta – troligare är att Klarna tar in nya pengar. En ny finansieringsrunda skulle dock sannolikt göras till en lägre värdering än tidigare, vilket de befintliga aktieägarna kan vara skeptiska till. Men det är givetvis att föredra framför en konkurs”

Implicit menar han ju att bolag med supertalanger inte kan ha kollektivavtal. Därmed så är slutsatsen den att bolag med supertalanger inte har kollektivavtal.

1 gillning

Supertalanger kanske tror att företag med kollektivavtal inte kan ha individuell lönesättning etc. Riktiga genier. :joy:

1 gillning

hahah du vet vad de säger va - den enes supertalang är den andres handikapp :slight_smile:

:man_facepalming:

Kan det ens vara lagligt?

Tveksamt att Klarna fått tillåtelse av alla 500 att göra något sådant

På LinkedIn står det dock "It’s a document where those affected by the changes can sign up to show their availability to recruiters."

1 gillning

Jag är ju också en supertalang och jag är inte ens med i facket. :joy::joy::joy:

En tydlig korrelation!

@marges har ögonen med sig! Det handlar om en lista där påverkade anställda kan skriva upp sig om de vill.

1 gillning

Jag är inte helt förvånad (om jag uttrycker det milt)

1 gillning