Känn ingen sorg 20 års jubileumsutgåva

Det klassiska debutalbumet från 2000 i en limiterad jubileumsbox

I denna vinylbox hittar vi hela debutalbumet ’Känn ingen sorg för mig Göteborg’ remastrat (2020). Vi hittar även Acetat-replika med hela demon som landade Håkans första skivkontrakt.

Vi får även en 12-sidig booklet med storyn bakom skivan, urklipp och bilder. Samt en megastor affisch med det målade omslaget och 3st vykort/foton.

Releasedatum: 13 november
Förboka här

Boxen kommer även finnas tillgänglig via de vanliga ställen du köper skivor (Bengans, Hot Stuff, Ginza osv)

”Utan tvekan en av de bästa popskivor som någonsin gjorts i Sverige.” – Per Bjurman

”Det här är ett debutalbum som kommer att ljuda i varje hem, i varje pojk- och flickrum där tankar och funderingar om kärlek finns.” – Harry Gerd

1 gillning

Fler som blir sugna?

Ser ju ut som en fin utgåva. Nu är dock inte HH:s musik min kopp te, så jag hoppar denna.
Är annars svag för fina utgåvor. Men de borde kosta på sig att lägga vinylskivorna i plastade innerfickor. Fast det är ju vanligt nuförtiden. Jag köper sådana separat.

1 gillning

Uttrycker mig så tydligt jag kan :smiley: : :nauseated_face: :nauseated_face: :nauseated_face: :face_vomiting: :face_vomiting: :face_vomiting:

1 gillning

Ja, den ser riktigt fin ut faktiskt. Tror jag ska boka. Beror lite på var man köper, Bengans till exempel skickar med plastfickor - oftast. Jag har alla min HH-skivor och andra dyrgripar i plastfick med som jag köpt separat eller fått med andra skivor :slight_smile:

Smaken är som baken, så inåt helvete trångsynt hos vissa. :rofl:

Höll mig typ i 20 minuter! HAHA

Avstår att kommentera. :joy::joy:

Det gick ju bra!

1 gillning

bild

4 gillningar

Spot on :slight_smile:

1 gillning

Det jag avsåg här var alltså “innerfickan” som själva vinylen ligger i. Idag är det vanligaste pappfickor. Dessa är inte bra med avseende på att friktionen då skivan tas ut orsakar att skivan blir statisk. En innerficka som är klädd med lågfriktionsplast (poly lined inner sleeve) är mycket bättre. Det är dessutom lättare att ta ut skivan.

Jag tvättar alla nya skivor innan de läggs på skivtallriken. Efter tvätten får de en ny innerficka om inte skivan kommer i en sådan från början.

Antingen Mofi:
https://www.mofi.com/product-p/mfslis.htm
eller Nagaoka:
1243276915_nag_w450_h400

1 gillning

Jag är med dig när det gäller plast vs papper.
Men gillar inte dom som bara är i plast som på bilden.
Jag kör dom som är papp på utsidan och plast inuti. :+1:t3:

Mofi-fickorna är ju förstärkta med papper. Blir lite mindre sladdrigt då.

Tricket är ju att de med andra är ju att de passar fint i de befintliga innerfodralen. Endast ibland så kommer innerpåsen med ut, men oftast funkar det bra eftersom skivan glider ut så lätt.

Det finns en anledning till avsaknaden av plastad innerpåse, knaster och skrap blir ju välljud på en sådan platta. :joy::joy:

2 gillningar

Absolut!
Men jag är lättroad :smile:

Jag tycker Håkan skall vara glad över alla skämt. Det bevisar att han är populär.

Men är han verkligen det? Det är väl egentligen bara de närmast sörjande :slight_smile:

1 gillning

Publikrekord på Ullevi säger väl en del ?
bild

1 gillning

Yep, om Göteborgare. :laughing:

1 gillning