Kan inte ringa från Apple Watch med eSIM

Sätter jag min iPhone i flygplansläge eller stänger av den kan jag inte ringa från AW. Är det bara jag, en bugg eller varför?

esim funkar som de ska ? min kan vara avstäng o de funkar , så de säkert nå bugg

Tack för snabbt svar. Kompisen har samma problem, olika iPhones och olika operatörer….

Min Apple Watch (Telenor) kopplar upp utan problem.

Har du slagit på mobildata på klockan?

Om du är utanför Sverige, funkar det nog inte heller. För mig ingår inte roaming på eSim i klockan, stor tokigt men men.

Funkar här med. Ultra med Tele2

Tack, men det står "när din iPhone inte är i närheten...". Problemet är när iPhone är avstängd eller i flygplansläge.
Operatörerna är Comviq med iPhone 13 resp Halebop med iPhone 15pro.
Vi får börja kolla med operatörerna...

1 gillning

Allt på utom Data-roaming, slagit på den också nu. Men har så dålig täckning hemma, så får kolla i eftermiddag.

1 gillning

japp , de står där att de kan vara op, så kolla om de stöds först , ja har telenor

WTF !!! funkar inte för mig heller !!! detta måste man gräva vidare i !!! inte för de e ett bekymmer för mobilen e ju typ alltid på , men de ska ju funka !!! :rage: :zipper_mouth_face:

vet inte om de varit så förut , men nu funkar de inte .. :sleeping:

Kan det va så att det krävs att iPhone kan ha molnkontakt för att det ska funka, har för mig att det r så för mig. Dumt är det iaf.

Nej, min Apple Watch fungerar när batteriet är helt dött på iPhone.

.. så har de varit för mig med , men inte längre tydligen :man_shrugging:t2::sleeping:

Testade att stänga av min iPhone nu. Det är ett rött X i kanske en halv minut och sedan har jag 4G på Apple Watch.

som de ska va , men min kopplar inte upp nu , :sweat_smile:, alltid äre nå :rage:

Det är väl inte så att Watch speglar iPhone? Slår jag på flygväge på en enhet så blir det lika på den andre.

1 gillning

de va de inte heller tyvär …

Det med spegling är en inställning på klockan. Det går för t.ex. flygplansläget att ställa in om den ska spegla telefonen eller inte.

Kollade lite mer nu. I klockans Inställningar, Under Allmänt - Om står det Inget SIMkort. Så operatören har helt klart klantat till det (eller Apple i en uppdatering)!