Japan – Tokyo och Apple Store

Visum var inga problem när jag var dit, och gällande flyg så var det Finnair som körde direktflyg från Stockholm , men något kostsamt, typ 17 kkr.

1 gillning

Det kostar typ 12-13 tusen när jag kollade för ett tag sedan. Japan är ju inte alls lika dyrt som det var förr i tiden.
Det är väl visumfritt upp till 90 dagar.

1 gillning

ok

aha ok , bara värt o åka över en helg för o äta gott , om man nu hade dom pengarna :smiling_face:

Över en helg? Det tar ju typ 15 timmar att flyga.
Och åker man väl dit så vill man väl se mer av landet.

2 gillningar

Det där med gokart på vägarna är lika häftigt som konstigt. Jag såg bara det på kvällarna. En gång kom ett gäng där alla var utklädda till Mario..:sweat_smile:

Du får pälsa på dig ordentligt. :joy::joy:

"Tatueringar Kan tyckas vara en märklig sak att ta upp men faktum är att tatueringar är tabu i den japanska kulturen då det är intimt förknippat med den japanska maffian som av tradition är de enda japaner som tatuerat sig. Även om det nuförtiden finns många japanska ungdomar som tatuerar sig så är det fortfarande traditionerna som gäller och det innebär att om man är tatuerad får man inte komma in på badanläggningar eller gym. Om man har en liten tatuering går det att täcka den med ett hudfärgat häftplåster men har man en stor tatuering som inte går att dölja så får man finna sig i att inte bli insläppt. Om det ingår ett besök på en badanläggning under resan så meddela färdledaren om din tatuering så kommer ni gemensamt fram till en alternativ aktivitet."

2 gillningar

ja gillar tonfisk :wink: , men sant lite längre skulle man ju va där när man ändå åker :smiling_face:

får köra helmask helt enkelt :sweat_smile:

1 gillning

Framförallt så är det ju Wasabi :slight_smile:

1 gillning

Resan får vara en del av upplevelsen! #businessclass

1 gillning


5 gillningar

3 gillningar


2 gillningar


4 gillningar





2 gillningar





3 gillningar




5 gillningar





5 gillningar


8 gillningar