iPhone 17 ryktas få efterlängtad skärm

Från sajten:
image

I dagens toppmodeller så erbjuds det sällan något under 90 Hz-skärmar. Så det är väl skönt att iPhone 17-serien sägs komma ikapp.

  • Hela iPhone 17-serien sägs få LTPO-paneler med upp till 120Hz uppdateringsfrekvens
  • Årets iPhones har troligen 60Hz-skärmar

Enligt de senaste skvallret så planerar Apple att utrusta alla fyra modellerna i iPhone 17-serien med LTPO OLED-paneler. Dessa skärmar är än så länge endast tillgängliga i Pro-modellerna och gör det möjligt att ha variabel uppdateringsfrekvens upp till 120Hz som ger ett mycket snyggare flyt i skärmen. LTPO-panelerna möjliggör även funktioner som always-on som visar klockan, widgets och aviseringar även när telefonen är låst.

Tyvärr så verkar det som att höstens iPhone 16 och iPhone 16 Plus fortsätter med samma 60Hz-skärmar som tidigare generationer. Så om du vill ha always-on- och 120 Hz-skärmar i din nästa iPhone så är det en Pro-modell som gäller eller att vänta in nästa års standardmodeller.

Läs mer:

Ja det vore väl på tiden :slight_smile:

2 gillningar

Helt otroligt om det är sant. Då håller Apple världsrekordet ännu ett år med iPhone 16. Världens dyraste mobil med 60hz skärm :wink:

Det blir även världens dyraste mobil med 90 Hz skärm om det är där de tuill slut landar :slight_smile:

2 gillningar

Ändå växer iPhone trots sämre specs på vissa områden:

Det är inte specs som avgör, men det är däremot en hygienfaktor att ha minst 90 Hz :slight_smile:

2 gillningar

Jo man kan tycka det, men så länge Apple så att säga kommer undan med det tror jag de forsätter i de vanliga hjulspåren och inte har särskilt bråttom med att införa högre specifikationer. Kom ihåg att iPhone XR fick kritik för sin display med rätt låg upplösning, men den blev en storsäljare.

Det är om den vanliga konsumenten reagerar och väljer något annat de får bråttom.

Så iPhone 17 blir mao den första icke Pro-modellen jag kan tänka mig att köpa=) Har 15 Pro nu och vill inte leva utan pro motion och always on längre.

2 gillningar

Samma här. Har Pro idag men är egentligen inte så brydd om de extra kamera-funktionerna. Vill bara ha bra skärm och bra batteri.

Min sambo kan inte ens se skillnad mellan 60Hz och 120Hz. Jag har bett henne titta noggrant flera gånger men hon ser ingen skillnad.

Och hon är en average person, ingen tekniknörd som oss. Så jag tror det är helt lugnt att ha 60Hz ett år till. Tekniknördarna som oss vill ju oftast ändå ha Pro så vi kan ta extra fina porträttfoton på våra husdjur, etc. Även fast de flesta av oss sen aldrig tittar på bilden på en större skärm där det hade skillnaden hade varit synbar.

1 gillning

Det håller jag med om, inte alla märker det men många märker det när man väl går tillbaka efter en tids använding. Jag tycker mest att det här är något Apple borde fixa, kan man köpa Android-telefoner för 1500 kr så ska Apple inkludera det i sina 10000-kronors telefoner :slight_smile:

2 gillningar

Jo jag håller med. I vissa avseenden vill Apple ligga i framkant. Som med processorn i iPhone, där de alltid ligger före Qualcomm och MediaTek. Känns lite onödigt om de då ska ha en 60hz display.

2 gillningar

Men de ligger ju före i processorn för att det är Apples processor. Apple behöver ändå göra R&D för nya Mac-processorer, och den arkitekturen kan sen användas näst intill gratis till sina telefoner.

Jämför med skärmen. Det är en beställning till Samsung. Och Samsung tar mycket mer betalt för en bra skärm än en dålig skärm.

It’s all about the $$$