Du kommer säkert att vänja dig. I början är man förälskad i ”mer av det goda”, förhoppningsvis stannar du i den känslan😊
DU kan ju verkligen inte säga att andra ska köra utan skal. Du har ju predikat olika skal och skydd i flera år?!
Skal och skal, var väl mer en servicebox på hjul.
Det var väl ett Peli Case som han stod och övervägde när han tog sitt förnuft till fånga!
Coolt, du ser ut precis som på din profilbild.
Hörde om orkanen, riktigt otäckt. Skönt att det gick bra.
Jag ser med ut som min profilbild
Vi hade nog sanslös tur. Det var aldrig värre än en svensk vinterstorm. Har upplevt hårdare väder hemma (men det är ju för att vi flydde från stormen)
Jag vill helst inte kommentera den kommentaren...
Efter att ha bytt från min iPhone 11 Pro Max till 16 Pro Max, här är några reflektioner:
Till en början var jag orolig att den skulle kännas för stor, men jag gillar storleken. Trots att den faktiskt är ett gram tyngre känns den lättare i handen, troligtvis på grund av formfaktorn.
Den högre ljusstyrkan (nits) är verkligen imponerande och jag förväntar mig att det kommer vara ännu mer uppskattat i vardagsbruk. Skärmuppdateringen på 120Hz är en trevlig funktion, även om jag inte upplever det som avgörande. Vi får se om jag lägger mer märke till det över tid.
Dynamic Island är en spännande funktion med potential, men jag skulle gärna se fler användningsområden, som att kunna få information från Home Assistant direkt därifrån.
Den nya kameraknappen känns däremot misslyckad, och det verkar inte som att den kommer bli en succé – många har redan pekat på dess brister, så jag behöver nog inte säga mer.
Kameran har jag ännu inte testat, men jag planerar att använda den för att filma en reklamvideo för min senaste smarta hem-installation, något jag skjutit upp tills jag fick den här telefonen.
Action-knappen däremot tycker jag om. Det hade dock varit perfekt om man kunde anpassa den för att utföra olika saker med enkel- och dubbeltryck.
För mig som uppgraderar från en 11 Pro Max var det definitivt värt det, särskilt eftersom mitt batteri var på upphällningen. Men från en 15 Pro skulle jag nog inte se samma värde i att byta.
Sammanfattningsvis skulle jag ge iPhone 16 Pro Max en stark 7 av 10 i jämförelse med 11 Pro Max. Det är inte en revolutionerande upplevelse, men vissa uppgraderingar är riktigt uppskattade.
Kör ju fortfarande notchtelefon, men sitter inte Dynamic Island för långt ned i skärmen? Hade inte en notch med samma funktionalitet varit bättre än en ö?
Känns lite som att den har potential att bli iPhones motsvarighet till Touch Bar. Låter bra i teorin, men fungerar halvbra i praktiken.
Kanske är nymodigheterna som gör det fint för mig. Men gillar hur det ser ut. Blir död ovanför däremot.
Helt klart. Kameranknappen kanske får leva kvar likt de gjort med touchbar, men som den är idag kommer den knappast överleva. Har inte undersökt själv, men går den att mappa om själv till annat? Då kanske det finns nytta för den.
Märkte en annan sak nu. Förr när jag gick till toaletten på båten så tappade mina airpods anslutningen.
Nu var det var det klockrent t.om när jag satt på toaletten.
Det är nice.
Va fan, skenbajsar du utan luren?
Bajsar på några sekunder. Det går på rutin.
Men hann ändå störa mig på att jag missade någon sekund av en podcast eller video.
Några plus måste ändå en ny telefon få, det är ju ändå en del pengar som betalas för den!
Ja man måste ju rättfärdiga sin uppdatering.
Det går i alla fall att avaktivera kameraknappen
Eller välja valfri kameraapp att starta.
Nja. Final Cut Camera går inte att välja vilket är rätt konstigt...