iPhone 16 kanske får en kameraknapp

Från sajten:
image

Vad sägs om en kameraknapp lättillgängligt när det är dags att filma i landskapsläge? Enligt det här ryktet så verkar iPhone få detta till hösten.

Enligt The Information så testas en ny kameraknapp på iPhone-enheter i skrivande stund. Den här sägs hamna i nedre delen av höger hörn för att vara lätt att trycka på när telefonen är i liggande läge.

Tydligen ska det vara en mekanisk knapp med touch-yta så att vi kommer kunna svepa för att ändra zoom. Dessutom ska den vara tryckkänslig för att kunna justera fokus. Om allt går väl ska vi alltså få se den här knappen redan till hösten. Enligt ryktet så ska samtliga telefoner i iPhone 16-serien få den nya kameraknappen.

Via: The Verge

Utvecklingen gick från massa knappar till touch och nu börjar vi sakta röra oss tillbaka till knappar som med åtgärdsknappen på iPhone 15 Pro. När vi är framme vid iPhone 20 så kanske det ser ut så här igen då?

IMG_3557

Alltid gott när vi bakåtsträvare får känna oss lite hemma igen. :joy:

Vore ju fantastiskt, var ju även lätt att byta batteri!

Kan ju flytta på action-button, helt galet malplacerad, använder den aldrig jmf med mute-switchen förut, riktigt dålig placering, kan ju tro att det är Tesla som bestämt. :joy:

Action knappen är ju en av de bättre sakerna på 15, nu är det inget pill att stänga av ringsignalen.

Förutom att den sitter helt fel. Du köper nog en Tesla snart.

Har du börjat med appar också? :joy:

Sitter bra där den är, varför upplever du den felplacerad? ingen Tesla planerad de närmsta 10 åren. :joy::joy:

Jag har 15 Pro Max och jag når knappt knappen med en hand så för mig är den helt avstängd och fyller noll syfte tyvärr. Så hade gärna sett en annan placering. Den sitter dock bättre på vanliga Pro.

2 gillningar

Innan action-button kunde man enkelt i sömnen typ bara "flip-the-switch", nu är det en knapp med fördröjning och man vet inte att den gör vad det man vill utan att kolla på skärmen. Kass implementation imho. Den hade kunnat flyttas till under volym-knapparna för bättre ergonomi.

Jag håller luren med höger hand och trycker på knappen med vänster. Tycker det är bra att man inte kommer åt den oavsiktligt med högerhanden.

1 gillning

Den gamla knappen var bra så länge man inte hade skal, med skal var den knepig att ändra.

action knappen e ju de bästa sen skivat bröd !! den tar mig till olästa inlägg här i bubblan genom genväg - disco appen .. men ja kanske skulle vilja vara helt utan , man va ju lixom tvungen o ha nå där o apple org saker använder man ju aldrig , iaf inte så ja måste ha genväg till de

2 gillningar

Det bästa med Actionknappen är att ljudlösfunktionen nu är i mjukvaran istället för en hårdvaruknapp, vilket gör att man nu kan automatisera så att ljudet stängs av när man kommer till jobbet :slight_smile:

Jag lade in lite IF-funktioner så att knappen är en ljudlöstknapp när man är iväg, men hemma aktiverar den olika automatiseringar i hemmet, tex låser upp dörren när det ringer på ringklockan, togglar taklampan på kontoret när datorn är på osv.

3 gillningar

Vänta lite. Finns det en app för att läsa forumet?

1 gillning

Jag har pinnat Bubblan på hemskrämen och får notiser och en "app-upplevelse". Gör appen upplevelsen bättr epå något sätt?

ok , ja vet faktiskt inte har aldrig kört genom webben tror ja

Jag har aldrig förstått fördelen med appen. Enklast att köra webbläsaren då man är på andra sidor också.

1 gillning

Jag är lite kluven. Blir det för många knappar så blir det lite belamrade sidor på mobilen. Man får se hur det blir.

1 gillning