iPhone 14 Pro och Pro Max ryktas nu få två kamerahål

Misstänker att vääldigt många var sugna på de nya större skärmarna. Minns min 6+ med glädje.

2 gillningar

Den säljs fortfarande i Indien.

Från sajten:
image

Apple som länge snålade in på RAM-minnet verkar nu komma ikapp konkurrenter som Samsung Galaxy S22.

Det något osäkra ryktet kommer från sydkoreanska källor till Macrumors som i sin tur påstår att detta kommer från leveranskedjor. På senare år har vi sett en stadig ökning av RAM-minne i iPhones och iPhone 13 Pro-modellerna har 6GB.

Detta behövs för att lättare kunna hantera alla appar, funktioner och kameror som finns i dagens smartphones. I jämförelse är det en dubblering av RAM-minne sedan iPhone 11 Pro-modellerna med 4GB.

Via: Macrumors

Men märker man att det saknas RAM i 13 serien?
11orna var väl lite väl snålt men nu är det väl bra optimerat? Android på Samsung är ju rätt tungt i RAM tex har jag 3.6 GB ledigt av 12 GB just nu på min S21 Ultra

Men är ryktet fortfarande pill + punch hole på 14?

Nuvarande design är så mycket snyggare. Fyller ingen funktion att ha ett (två) hål istället för notchen, eller? :thinking:

Nej om detta är sant så undrar jag faktiskt vad Apples designavdelning håller på med. Flärpen har ju blivit ett signum och stör inte vad jag förstår :slightly_smiling_face:

Flärpen stör bara de som ingen har. :joy::joy:

6 gillningar

Ja den tog över efter ”hem knappen”

Har nog läst de mesta ryktena om iPhone 14 serien nu. Men de kunde nog ha kallats iPhone 13s. Kommer nog inte att uppgradera. Verkar som det är nästa generation (iPhone 15) som får de stora grejerna som USB-C kontakt etc…

Du som har koll. Tror du typ periscope zoom kommer till 14 Pro serien?

Ming Chi Kuo menar att en periskop lins eller system kommer 2023. Alltså med med 15 serien.

1 gillning

Ja då håller jag med dig. Om nu det är samma chip och design för std 14 serien och lite ny design med pillhole och AOD på 14 pro serien så är det ju en mindre uppgradering. Alla mjukvarufinesser ärvs väl vid uppdateringar eller?

Ja via uppdateringar så borde 13 serien få det mesta. Men man får väl se om det blir några överraskningar vid själva eventet.

1 gillning

Som alltid… :slight_smile:

Det är ju ett antal månader kvar trots allt

Tycker det är lite trist att det inte blir en iPhone 14 mini. Men de har väl inte sålt så bra med Apples mått.

Kan tänka mig att en stor del av kundgruppen som vill ha en mini skulle vara ok med att den förnyades vartannat år.

1 gillning

Jag tror du är något på spåret där. Tror att många som köper den mindre telefonen har dom lite längre än andra.

1 gillning

Min fru säger att hon inte vill byta igen förrän hennes mini slutar få iOS-uppdateringar.

3 gillningar

Börjar komma kopior. Ofta tillverkare som gör skal som använder såna:
(761) The “New” iPhone 14 - LOL? - YouTube