iPhone 14 Pro och Pro Max ryktas nu få två kamerahål

Från sajten:
image

Tidigare har det skvallrats om ett kamerahål men detta ryktas nu ha dubblerats och dessutom i två olika former.

Det är skärmanalytikern Ross Young som går ut på Twitter med den nya informationen samt en bild som ser ut att vara en skärm med två kamerahål. Ryktena påstod tidigare att det var ett kamerahål och att Face IDs sensorer skulle kunna sitta under skärmen.

We now believe Apple will have a hole + pill design on the iPhone 14 Pro and Pro Max models. The smaller hole will not be invisible…The two hole concept will be unique to Apple, like the notch, not similar to all the pill models from Huawei…Let's see those new renders pic.twitter.com/Udt8cTKzPZ

— Ross Young (@DSCCRoss) January 12, 2022

Detta kan ju ha visat sig vara problematiskt för Apple som kanske till slut har valt att klippa upp ännu ett hål i skärmen för Face ID. Det som också ser ut att bli nytt är då designen när det då tillkommer ett mer avlångt kamerahål bredvid det runda.

Via: Macrumors

Varför inte så här!




2 gillningar

Nu har jag lovat att inte skriva något negativt i en hel vecka om Apple så jag gör inte det gällande skärmen :wink:

Nu är vi snälla annars skickar jag en saltad elräkning till dig. :joy::joy:

3 gillningar

Måste vara jobbigt när det florerar tramsrykten som detta :wink:

Är rätt likgiltig inför detta. Notchen stör absolut inte vid dagligt användande. Jag stör mig inte längre på att batteriprocenten inte visas. Men hade jag fått möjlighet så hade jag nog haft procenten framme.
Men när jag (visserligen sällan) kollar videoklipp på telefonen, så blir notchen irriterande alternativt så blir det svarta trista sträck och mindre bild.
Råder detta bot på de ”problemen” så är jag helt ok med ”hål” men jag misstänker att de blir något problem vid åtminstone filmtittning. Men kanske att procenten kommer tillbaka.

1 gillning

Tänk om det blir en avlång holepunch och Apple skulle tillåta en energy ring istället för batteriprocent :slightly_smiling_face:

En del som är fans av Appleprodukter har ofta prisat egenheter de har i sina produkter som ofta varit en direkt nackdel i jämförelse med produkter från andra tillverkare. Det kan vara designmässigt, valt av processorarkitektur eller en av de många egna kabel/portlösningar som Apple använt. Sedan som en blixt från klarblå himmel ändrar Apple designen radikalt. Jag upplever att det då funnits en besvikelse för att man gått miste om det som varit unikt och fått Apple att stå ut.

T.ex. så blev en del besvikna att man inte stod ut lika mycket när Apple bytte från PPC till x86. Mac blev då i princip mer som en vanlig “PC”.

Jag ser framför mig att något liknande kommer att ske med iPhone 14. Jag stör mig något enormt på notchen på min iPhone 12 Max och att den inte tar USB-C. Nu ser det ut att kunna bli så att både notchen och lightningport ryker med iPhone 14. Dvs. den kommer då se ut som vilken random Samsungmobil. Vilket jag inte ser som en nackdel eftersom det är ett koncept jag föredrar och för mig så går alltid funktion över form. Men hur ser ni det? Kommer ni sakna det som gör iPhone en uddafågel som sticker ut, den gigantiska notchen och lighting?

Notchen är ett nödvändigt ont och är bara bra om den försvinner och face-id blir kvar samt funkar lika bra. Det är faceid som gör iPhone unik, inte notchen. Andriodlurarna harvar ju fortfarande på med touch-id.
Att det blir USB-C blir bra men ska bli intressant att vilket ramaskri det blir från vanliga användare. Blev ett jäkla liv när man bytte till lightning från 30-pin och jag tror det blir värre nu.

Med tanke Apple redan har USB-C på surfplattor och laptops så är det inte ett stort kliv. Men det kommer säkerligen bli en del upprörda röster. Särskilt eftersom det är fler som använder iPhone nu än när det gick från 30-pin till lightning.

Det är väldigt få som använder en iPad med USB-C i jämförelse med en iPhone. De flesta iPads som säljs är den billigaste och den har lightning.

30 pin till Lightning innebar att man ersatte en proprietär kontakt, som inte var kompatibel med något annat, med en annan proprietär kontakt som inte var kompatibel med någonting annat.

När marknaden i stort och Apple själva redan använder USB-C i stor utsträckning borde det vara ett mindre bekymmer att byta, än om man skulle införa en helt ny typ av proprietär kontakt. Men eftersom Apple avvaktat så länge med att skrota Lightning på iPhone blir jag skeptisk till om det någonsin kommer en iPhone med USB-C. Det plåstret borde man i så fall ha ryckt för länge sedan.

En sak som talar för är väl att de senaste årens iPhone-laddare haft USB-C i änden som går in i laddaren. Många kan med andra ord använda USB-C-kabel som följer med kommande iPhone till befintlig laddare.

Det ska väl även bli en standard kontakt på alla lurar så usb c ligger väl bra till.

Nästan så att jag föredrar en mindre notch, två hål känns som om det kan distrahera mer…

Oavsett vad man tycker om notchen eller en kamerö så misstänker jag att iPhone 14 serien blir en riktig storsäljare. Många parametrar som sammanfaller som gör att det kan bli så:

Varenda ny iPhone blir en bästsäljare oavsett vilka nya funktioner den har eller saknar.

Inte sant. Finns nya modeller som sålt sämre.

Rekordet hade iPhone 6. Få se om iPhone 14 kan slå det? Fast förut hade Apple 1 eller 2 modeller. Nu är produktportföljen mer utspridd på mobiler.

1 gillning

Det stämmer. 6 & 6 Plus är den bäst säljande iPhonen hittills med nästan 225 miljoner enheter. Sen är det ju svårt att bedöma eftersom Apple inte redovisar antal enheter längre.