iPhone 13 mini?

Då hela Sverige sparar pengar känns det som så tänkte jag gå i samma spår. Tänkte sälja min iPhone 13pro och hade som tanke att hämta ut en vanlig 13 just för att få ner månadskostnaden.

Har nu börjat fundera på en 13 mini kanske?? Har alltid stört mig på att 13pro är så tung mm känns klumpig, spec nu när sommaren närmar sig med shorts mm (brukar ha små fickor).

Batteriet är ej hela världen, jobbar på kontor, CarPlay med kabel mm, tillgång till laddare finns alltid. Finns ju även powerbank att skaffa.

Men nu till tanken, jobbar ju som apputvecklare, och vet ej egentligen om mini är en bra telefon att testa appar på. Men det kan ju ni omöjligt svara på. Allt är ju en smaksak.

Men ni som har 13 mini: ös på med era åsikter om vad ni tycker om telefonen. Vad är bra, vad är dåligt mm. Ska tilläggas att jag i dagsläget ej har ngn iPad heller, så det är den skärmen som kommer användas för typ all surf, mail, sociala medier mm.

Ös på med era åsikter!! 13 eller 13mini

Har själv varit sugen på en mini men hört lite negativt om batteriet. Åldras snabbare pga storleken mot prestandan.

Det enda negativa med 13 Mini är att tangentbordet blir väldigt litet för den som har stora fingar, men jag är ingen såndär som skickar meddelande hela tiden så det gör mig inget i praktiken.

Inga problem med batteriet här. 94% efter 16 månader.

1 gillning

Here we go again. :joy::joy:

3 gillningar

:joy:. Man måste väl få ha funderingar här i livet :joy:

1 gillning

Så klart. :joy:

1 gillning

Jag har haft min mini ett år nu. Enda nackdelen med mini är att Apple slutat tillverka dem :stuck_out_tongue:

Jag tycker det är en perfekt storlek, den väger inte för mycket heller.
Jag upplever att den funkar bra till surf mm men kan förstå om vissa vill ha större skärm för just det.

Dock är jag nere på 89% batterihälsa redan. Jag märker inte av någon försämring men det har gått ner fort.

1 gillning

Tack för input av er :). Lutar åt en vanlig 13.

Men storleken lockar!

Min sambo har en 12 mini och trots att batteritiden blivit utskrattad på den modellen så måste jag säga att den är riktigt trevlig! Hon laddar väl dagligen men det är verkligen inte nått problem. Den ligger otroligt bra i handen och är ju en fantastisk lur om man tänker prestanda/kubikcentimeter :slight_smile:

1 gillning

Ja men eller hur. Den lockar otroligt måste jag säga.

Hade en 13 Mini ett tag. Bra att ha i fickan och så. Men sålde den. Lite för liten om man ska skriva etc..
Tror an vanlig 13 kan bli en bra kompromiss.

1 gillning

Ska du alltså kränga din 13 pro för en 13? Det är väl samma dimensioner men diffar cirka 30 gram i vikt. Kan inte bli någon enorm skillnad i fickan direkt.

Viktskillnaden och månadskostnad kommer märkas :slight_smile:

2 gillningar

Du menar det överblivna ska bort på luren också? :joy::joy::joy:

Precis :joy: vinnande koncept ju :wink:

2 gillningar

Älskar min 13 mini! Aldrig i vägen, alltid till hands. När någon annan får den i handen blir reaktionen ofta ”oj så lätt”. Jag har ett par byxor som är så tajta att jag helst lägger snusdosan i jackfickan istället, men minin får ligga kvar på plats i den byxan.

Jag använder den nog till 90% av all surf, streaming, planering, ja allt datoranvändande. Tycker det går lätt att skriva på tangentbordet. Min 13” M1 MBP finns ofta med när jag har väska med för inget slår ju ett riktigt tangentbord. Men bara om jag ska skriva långa texter eller göra layout som jag orkar växla över till den.

Allt är nog en fråga om vana. Gick direkt från en iPhone8 och det var ju en perfekt uppgradering med större skärm trots lite mindre yttermått. Kanske vet jag inte vad jag saknar med större skärm. En god vän utbrast ”hur kan du se på film på så liten skärm?” Jag ler i mjugg när han ber mig ringa hans Pro Max som han inte vet var han just nu förlagt…

För mig personligen är det ju jättebra om du som apputvecklare använder en 13 mini! Jag kan bara hoppas att fler gör det och att Apple ändrar sina planer för oss som gillar smått.

2 gillningar

Grym sammanfattning! :pray:t2: tack.

Lite kul hur man uppfattar en mobil. Min första smarttelefon var en Nokia Lumia 800. Jämfört med den är en iPhone 13 Mini rätt stor:

Eller hur! :slight_smile: