iPhone 12 laddar inte

Min dotters iPhone kan inte laddas genom lightning-porten.
Har testat med flera olika laddkablar och laddare.
Gjort "hard reset" två gånger men inget händer.
Har kollat om det finns ludd i laddporten men inget där.
Finns det något annat man kan göra innan vi lämnar in den?

Laddar ner 16.1.2 nu och ser om det kan hjälpa.:man_shrugging:

3 gillningar

Min 12 pro har gett upp lightningporten, även om jag knappt använt den. Känns som kvaliten på den är so-so :frowning: aldrig varit ett problem på mina tidigare iphones, eller så har vi bägge fått måndags-ex.

1 gillning

Hade samma problem här (12 Pro) för någon dag sedan, tog inte emot laddning via nån laddare varken tråd eller trådlös. Den laddade ur och fick vara urladdad någon timme så fungerade den igen.

1 gillning

Det finns ju glasfiberborstar man kan rengöra kontakter med, kanske värt att testa? https://www.electrokit.com/produkt/glasfiberborste-4-mm/

Upplever att man hade mer problem med oxiderade kontakter förut. Kommer ihåg att jag fyndade en "Hajfena" som inte gick att ladda, och efter lite rengöring så funkade den som om den vore ny :wink:

Liten uppdatering.

Lämnade in telefonen igår på MacForum som är auktiserad serviceverkstad.
Fick nu svar att lightningporten är defekt.
Det visste jag ju redan. Var ju därför jag lämnade in.:laughing:

Fick då ett kostnadsförslag på 7290:-. Alltså en helt ny enhet.

Skrev nu tillbaka och hävdade reklamationsrätten och att jag inte anser att dottern gjort någon yttre påverkan.
Så nu väntar jag på svar.

Tyckte jag också när det gällade Face-ID på Xs, som bara la av efter ca 2år. Men var nog dålig på att ta det vidare, fick i samma veva erbj. på en ny 12 max till bra pris. Men synd på en annars fult fungerade Xs. Kunde fått några lök för den

Jag har nu skickat in kvittot till MacForum för att dom skall kunna reklamera till Apple.

Fast jag redan igår sa att vill reklamera för att garantin gått ut. Finns en del att jobba på hos dom när det gäller deras rutiner vilket jag även påpekade idag vid kontakt med dom.

Det är ju helt vansinnigt att det ska vara så dyrt laga den. Känns helt barockt att behöva kassera en i övrigt fungerande telefon.

2 gillningar

Fick även svar från dottern när jag skrev att dom börjat kolla på hennes telefon.

Hon har en iPhone 6S just nu som reserv.

"Fan va bra för den här jävla telefonen går på mina nerver alltså":joy::joy:

Grabben lyckades kvadda laddporten (USB-C) på sin Nintendo Switch genom att trycka in en lightning-kabel. Gick inte att reparera så fick köpa en helt ny enhet. Helt sjukt att en sådan känslig del inte går att byta ut för en vettig penning.

Jobbar du på EU-parlamentet? :wink:

1 gillning

Fick nu svar från MacForum.
Apple ersätter reklamationen med en ny enhet.:partying_face:

5 gillningar

var har vi lärt oss av det?...

  • Lightning är dumt.
4 gillningar

100% enig :hugs:

1 gillning