IPad remote till Mac

Söker bästa fjärranslutning från iPad till min Mac.

Kraven är krypterat och styra musen på riktigt(inte som vnc viewer)

Får kosta.

Sen en liten sidofråga, hur dödar jag appar? Cmd+tab och cmd q fungerar fint. Men kan ej med hjälp av magic keyboard döda appar. Försöker först med musen vilket ej går, men direkt på paddan går det. Se film https://youtu.be/1fJHjEv8La0

Jag kör Jump Desktop efter tips från @zop

Kan visa nästa gång vi ses :smiley:

2 gillningar

Låter bra. :slight_smile: Är det klient man installerar på Macen ?

Jag kör med Chrome remote desktop, har fungerat felfritt i 5-6 år nu :slight_smile:

Chrome ? Vad är det? Hehe

1 gillning

Jump Desktop har jag för mig att @Sevis hoppade på också. Fungerat fantastiskt bra i alla år för mig.

1 gillning

Japp en app påmpaddan och ett program på macen eller pcn.

Google har jag testat nån gång men inte alls blivit kompis med.

Sist jag testade Google var det engelskt tangentbord på inloggningsskärmen så jag hade problem med att mata in mitt lösenord. Men det var några år sedan.

1 gillning

Jag kör Remotix som ansluter via VNC, vilket är inbyggt som standard i macOS och finns inget behov av någon agent på Mac:en.

Då har du satt upp ett vpn för att komma åt din mac utifrån?

Har prövat det också men tycker att Jump Desktop fungerar bättre. Den växlar automatiskt upplösning i macOS mellan porträtt- och landskapsläge när jag vrider på min iPad t.ex.

2 gillningar

Nej, ansluter över SSH in.

1 gillning

Då är vi lite inne på tycke och smak :slight_smile:

Jag har inte velat att upplösningen ändras på datorn vid dessa tillfällen utan att det inså fall skalas i anslutande klienten istället.

1 gillning