iPad Pro 256gb. 2018 eller 2020

Lite rea på 2018 nu ju.

Är i valet o kvalet. Är det värt att köpa en 2020. Är väl mest bättre kamera och snabbare wifi?

12.9” blir det iaf :hugs:

Du menar båda 12,9 … skulle säga att de skiljer en del , men ja kör än med 2018 inga fel på den , ja köper de nya tangentbordet till de istället för ny iPad i år :relaxed: , för mig de jag använder den till så går de utmärkt

Ok, gött! mm 11” är för litet. vad skulle få dig att byta till ny iPad? Kanske nästa gen?

Har man inte väldigt stor glädje av den uppdaterade kameran (vilket jag personligen inte ser någon som helst användning av) så säger jag lätt 2018. Jag har själv en 12,9" 2018 och skulle aldrig lägga de där 6-7000 emellan för att uppa till 2020.

Ja säger ta bort den där jävla kameran !!

Vill nog ha kamera, lite tjockare padda kanske, mindre böjbar, så kameran går jämt med baksida, klämma i lite mer batteri också

1 gillning

Innehållsmässigt, är det stor skillnad mellan dom? Känns som det hinner hända En Hel Del på två år …

De är de allt ! Men kör man safari ,fb Spotify mfl så lär
Man inte märka någon skillnad :relaxed::joy:

Haha lyxig med en Pro för det :crazy_face::+1: Sen vill man väl inte installera viruset fb på en fin padda? :nerd_face::hugs:

1 gillning

Efter allt jag kikat på så är 2020 lite snabbare A-cpu, snabbare wifi och bättre kamera. 2018 är och kommer vara en snabb och bra produkt ett bra tag till. Sen om det är något som verkligen kräver den eller inte får man nog se till vad man gör :hugs:

1 gillning

Böjbar? Den böjer du inte i första taget…

En av de bästa sakerna anser jag vara att de lyckas trycka in så pass bra prestanda i en så pass tunn enhet, gör den väldigt smidig.

Använder fortfarande inte min 2018 fullt ut.

Klipper dock fcpx på en MBP

Njaa nu tänker jag inte testa, men känns inte helt 100..

3:10

1:05

Allting går att böja, om man medvetet agerar för att göra det. Ingen skulle heller agera så med en iPad, skulle man göra det så är det rätt åt idioten som kastar sina pengar i sjön.

1 gillning

Använder man en iPad så, är det nog inte en iPad man ska ha. Kanske en träbit är bättre för det ändamålet :wink: Använder man den som en padda så håller den :smiley:

1 gillning

Jag har burit min iPad Pro i en ryggsäck fullproppad med matlådor och sakar jag handlat på vägen hem från jobbet. Det har inte hänt någonting alls med den. Det krävs rätt så mycket kraft på rätt ställen för att böja den.

Skillnaden är stor tycker jag. Sålde min iPad Pro 12,9” för 2 veckor sedan. Beställde 2020 från Apple och har använt den 1 vecka nu. Avsevärd skillnad. Har idag även beställt det nya Apple Magic Pro fodralet - en av anledningarna att jag bytte till modell 2020. Nu blir den verkligen praktisk och lite som en Mac Pro. Tangentbordet är full storlek bakbelyst och inte minst touchpad. Leverans 2-3 veckor och priset 4295kr. Lite dyrt kanske men tror jag blir nöjd.
:sunglasses:

1 gillning

Lite märklig beskrivning här, kan jag tycka…

Du säger att det är stor skillnad, till och med “avsevärd” skillnad, men beskriver inte alls vilken skillnad du anser att detta skulle vara.

Du säger att du sedan bytte modell till 2020 för det nya Magic Keyboard. Du vet att detta fungerar lika bra till iPad Pro 2018 och inte bara till iPad Pro 2020?

Sedan är det nog svårt att få en iPad att kunna liknas vid en Mac Pro, även med Magic Keyboard :smiley:

2 gillningar

Du skrev de alla tänkte :wink::+1:t2:

1 gillning

Allt är relativt. Trodde att Magic Keyboard är gjord för 4:e generationens iPad Pro 12,9. Förstår nu att den även fungerar till 3:e. Nu var det fler orsaker som gjorde att jag bytte. Hade en granne som ville byta och hade första modellen. Fick mycket betalt för den. Ville har mer minne. Hade 64GB och det var lite knappt. Var väl för snål - kanske. Nu har jag 128 GB (börjar ju där).
Ville ha nya kameran. Fotar väldigt mycket med iPad.
Lite snabbare är den - 2020 tycker jag.
Sedan - som sagt var - ville jag ha nya Magic Keyboard - och trodde att 4:e gen. var ett krav.
Var ju bra att du skrev vad ALLA tänkte i alla fall.
Det viktigaste är ju ändå att jag blev nöjd - och det är jag. Sedan Magic Keyboard - hoppas jag uppfyller förväntningarna. Svårt eller inte svårt.
P.S. Hoppas det inte är fler som jag som byter från 2018 till 2020. Borde ju räcka med en…