iPad har äntligen fått USB-C men inte samma hastigheter som andra iPad-modeller

Från sajten:


Den tionde generationens iPad fick sig ett nytt utseende och USB-C-port men flera personer som har recenserat den har noterat att USB-C-porten inte är lika snabb jämfört med flera andra iPad-modeller.

Bland annat Max Tech noterade att iPad har en långsammare USB-C-port jämfört med iPad Pro, iPad Air och iPad mini och det är nu bekräftat att den är begränsad till USB 2.0-hastigheter på upp till 480 Mbps. Det är precis samma överföringshastighet som förra modellen av iPad hade som kom utrustad med en Lightning-port. iPad Pro med M1-chippet eller nyare har överföringshastigheter på upp till 40 Gbps, femte generationens iPad Air har en hastighet på upp till 10 Gbps och fjärde generationens iPad Air och senaste iPad mini kommer upp i 5 Gbps.

För de flesta är detta nog inte ett problem men är planen att ta med den istället för en dator när du fotar eller filmar och behöver flytta över material så kan det vara värt att titta på iPad Air eller iPad Pro istället.

Vilken idioti.

Ett exempel på alla USB-C är inte samma.

Man kan verkligen undra varför Apple skjuter sig själva i foten. Totalt korkat.

2 gillningar

Så när iPhone får USB-C blir det endast PRO som får full fart, kom ihåg var ni läste det först :joy:

3 gillningar

Du får inte ens tillbaka pengarna om du spelade på det. :joy:

Vad var det jag sa :grin:

1 gillning

Minns inte senast jag förde över något från en iPhone via kabel. Det kan inte vara särskilt vanligt hos vanliga användare?

1 gillning

Jag tänker detsamma :man_shrugging:

1 gillning

Det är så fall om du använder iPhone:en som filmkamera.

Allt man filmar finns ju i Bilder-appen i macOS.

Om du filmar längre saker - särskilt i 60 bildrutor per sekund så tar det år och dar att få över det den vägen.

1 gillning

Det gör jag aldrig. Brukar filma kortare klipp på som längst några minuter.

1 gillning

Inte du nej :slight_smile: